Vilken vikt bör hon ha?

Sv: Vilken vikt bör hon ha?

skulle tippa på att den bör ligga mellan 400-450 kg beroende på om den är av brukstyp eller det ädlare slaget.

Sv: Vilken vikt bör hon ha?

Beroende på typ så som de andra sagt, 400 - 450 kg. Min herre (diamond cross) på 151 väger 391 i normalhull och i form, och går upp och nosar på 425 på betet ;)

SOm jmf så eng fbldonnan på drygt 155 väger 450 kg i 'full kondition'. Ser ut som en ardenner bredvid valacken, så man skulle kunna lura sig grovt på viktskillnaden mellan de två.

Och mitt arabsto på 155, hon var FET när hon vägde 450 kg.

Så, går inte säga exakt, beror helt på typ, kondis osv. Men mellan 400 - 450 ungefär.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 419
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Övr. Hund Någon som vet hur man räknar ut vilken brottstyrka på koppel som man bör ha till en viss vikt på hund? Är sugen på att beställa...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10