Vilken växt är det här?

gul_zebra

Trådstartare
Som rubriken, vad är det här för växt?
 

Bifogade filer

  • 3.webp
    3.webp
    82,7 KB · Visningar: 80
Jag skulle säga en gammal överlevande höstglöd/våreld/calanchoe. De får lite dålig styrsel på sina grenar när de blir så långa. :)

Den kan leva länge som bladväxt och kan även delas/kortas ner i grenarna så att den sätter nya rötter och kan planteras om. Den kommer dock - vad jag vet - inte att blomma om spontant utan bara om man kontrollerar så den får exakt om det var 16 timmars (?) mörker i flera veckor.
 
Jag skulle säga en gammal överlevande höstglöd/våreld/calanchoe. De får lite dålig styrsel på sina grenar när de blir så långa. :)

Den kan leva länge som bladväxt och kan även delas/kortas ner i grenarna så att den sätter nya rötter och kan planteras om. Den kommer dock - vad jag vet - inte att blomma om spontant utan bara om man kontrollerar så den får exakt om det var 16 timmars (?) mörker i flera veckor.
Tack! Good to know. Det är min inneboendes växt, jag ville mest kolla så den inte är giftig då ena katten gärna tuggar... Men tydligen inte :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som vet vilken växt detta är? Den har börjat växa i en oöppnad jordpåse som min syster köpt. Ingen av oss är särskilt bra på...
2
Svar
21
· Visningar
1 158
Senast: ginnies
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp