vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

Sv: vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

Det där med bambuinlägg har jag missat. Vi använde rispapper. Vad är skillnaden? *nyf* Mer som extra uppsugning?
Alltså det är inlägg, själva stoppningen i blöjan, precis som mikrofiberinlägg eller andra. Man kan använda bara bambuinlägg, men vi har kommit fram till att den ultimata nattblöjan här är ett mikrofiber och ett bambu. Mikrofiber suger snabbt och bambu suger mycket :)

Rispapper använder vi också i dagisblöjorna, för att underlätta för personalen.
 
Sv: vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

tack för alla svar:bow:! det verkar som om vikblöja och ytterbyxa av ylle "vinner", min sambo är också inne på det, han har tre barn sedan tidigare och körde tygblöjor med hemstickade ytterbyxor på den tiden det begav sej(20år sedan:o)och tyckte att det funkade bra. däremot rann det ned för benen på bebben ibland om de hamnade på snickan. jag gissar att ytterbyxorna i dag har bättre passform men det kanske bara är ngt som jag tror...

Nu blir det ut och shoppa lite...
 
Sv: vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

Gick in på minimundus och kikade på modeller av hemstickade yllebyxor. Vi har haft modell nr. 2. Stickas ungefär som en triangel och sys ihop på magsidan...

Vi borde kanske ha valt den. Vi beställde modell 3 av farmor. Fast benen är inte så långa som på bilden. Byxan är för smal i grenen, så en bit av blöjan slinker ibland ut, och då läcker det. Dessutom är resåren så hög att den går upp till armhålorna...
 
Sv: vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

Här är den fina blöjbyxan som Girasol skickade till mig!! Nu är den hopsydd och kurad, behöver bara filta sig lite så kommer den bli perfekt :) Vacker var den också! Tack Gira samt din mamma eller vem det nu var som stickat :D :bow: :bow:

girasolbrallor_1.jpg
 
Sv: vilken "variant" av tygblöja funkar bäst?

:) Söt unge du har!!

Ja jag kan inte ta åt mig äran, för det är min mamma som stickat den. Men som sagt så blev den aldrig ihopsydd och använd. Tycker den var ganska läcker då den har nyansskiftningar naturligt. -Kanske var det fåret en gråskäck? *fniss*


Roligt att se att den kommer till användning!! :bow:



Gira :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp