Vilken vagn & sele söker jag? (till Shettis)

Vogue

Trådstartare
Jag skulle vilja hitta en enkel men ändå gedigen sele till en Shettis. Selen får gärna vara svart men brun går också bra. En normal, gedigen och framförallt BRA sele som hästen skall kunna dra med varje dag utan problem liksom. :D

Samma sak med vagnen. Letar efter en vagn som skall gå att köra i ridhus likaså som på grusväg och den skall vara bekväm och STADIG, rymma två vuxna och vara hyffsat snygg.
En finvagn som tål att brukas helt enkelt! :d

Tömmar och huvudlag har jag själv koll på, samma sak med pisk! ;)

Sv: Vilken vagn & sele söker jag? (till Shettis)

Jag vet inte, runt 10,000kr kanske?!

Drive out har en shettisrockard som är helt ok för ett ok pris.
Deras startsele har jag hört ska vara bra och prisvärd. Värt att kolla upp kanske? :)

Jag är väldigt nöjd med selarna från Ideal. Har en svart sen tidigare och nu har jag en brun.

När det kommer till vagnar rekommenderar jag roslagsrockard eller NHS, eller Tidaholmsvagnar(dom säljer roslagsrockarden också men har fler vagnar)

Jag rekommenderar zilco empathybröstan. Eller någon annan ergonomisk brösta. Är supernöjd med min och kör nästan dagligen med den.

Idealsele med ergonomisk brösta och Roslagsrockarden. Det är min rekommendation.

Ja? :)
10000 var prisklassen, kan lika gärna vara för sele och vagn för sig.

Roslagsrockarder kan man hitta för 5000-6000 numera, begagnat.

Liknande trådar

Körning Nej nu får det vara nog nu ska jag ta tag i detta. ska skaffa en vagn och en sele som passar som handsken till min minishettis hingst...
2
Svar
32
· Visningar
11 141
Senast: kolblakkur
·
Körning Hallå hallå! Jag håller på att köra in min D-ponny och det går helt problemfritt. Han är otroligt trygg i allt vi gör och jag är...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: CoNo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar