Vilken växt?

Görel

Trådstartare
Moderator
IMG_0348.jpeg


Någon som vet vilken växt detta är? Den har börjat växa i en oöppnad jordpåse som min syster köpt. Ingen av oss är särskilt bra på växter så vi vänder oss till allvetande Buke.
 
Kan vara pilört. Fröogräs som är duktigt på att föra av sig. Men den tillhör släktet slideväxter vilket även Parkslide gör. Så var försiktig med jorden innan ni är säkra på att det är Pilört och inte hemska Parslidet.
 
Tack för svar! Vi kollade först parkslide men tyckte inte att det stämde helt. Däremot ser det precis ut som pilört. Nin syster ska kontakta de hon köpte jorden av och reklamera.
 
Det är definitivt pilört. Parkslide ser helt annorlunda ut så det är det inte.

Reklamation lär ni inte komma långt med. Påsen var öppnad. Då är det lätt för frön utifrån att hamna där.
 
Det är definitivt pilört. Parkslide ser helt annorlunda ut så det är det inte.

Reklamation lär ni inte komma långt med. Påsen var öppnad. Då är det lätt för frön utifrån att hamna där.
Nej den är oöppnad.
 
Jag tycker det ser ut son Parkslide. Det ser iaf för stort och kraftigt ut för att vara pilört. Kolla så att den inte har lyckats spränga undersidan med sina rötter redan.
 
Värme, fukt och näring finns i överflöd. Även utan ljus växer det, till en viss gräns.

Har uppräckt ogräs i jordsäckar vid flertalet tillfällen. Inge big deal i min värld dock, plockar bara bort ogräset.
Håller med. Jag skulle inte sätta energi på att reklamera. Jag skulle göra som du - plocka bort och använda.
 
Tack för svar! Vi kollade först parkslide men tyckte inte att det stämde helt. Däremot ser det precis ut som pilört. Nin syster ska kontakta de hon köpte jorden av och reklamera.
Men jisses det är ju bara att dra bort pilörten så är ju jordpåsen intakt, den har ju liksom inte skadat jorden. /missade inlägg
 
Jag tycker det ser ut son Parkslide. Det ser iaf för stort och kraftigt ut för att vara pilört. Kolla så att den inte har lyckats spränga undersidan med sina rötter redan.
Det är inte parkslide, den är bara välnärd, den har en hel säck välgödslad jord för sig själv.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
562
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 276
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag behöver någon bra näring till växterna utomhus. Främst i växthuset, där det växer bland annat paprikor och tomater som gillar att...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 235
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp