Vilken utrustning brukar ni använda i specialsök röd kong?

Om du menar på hunden så har jag ingen. Däremot försöker jag komma ihåg att använda en sniffer innan vi startar, som signal för vad det är vi ska göra.
Nu tränar jag mest ensam för aktivering, så kör också lös hund för det mesta, men kör vi i koppel har de sina vanliga selar.

Behövs ingen särskild utrustning för olika jobb, utan kommandot berättar för hunden vilket jobb det rör sig om.

Hm, brukar köra en sniff+klick på en bit röd kong innan han ska söka just det. Tänker att det ska få honom att koppla ihop det ena med det andra :)

Ingen särskild utrustning på förutom vid spår.
Jag kör olika kommamdon, funkar fint

"Nu ska vi..."
Spåra (spåra)
Leta (uppletande)
Nosa (nosework)

Ganska fritt val då med andra ord. Vi har tränat i koppel och halsband härhemma än sålänge. Var inne och läste tävlingsreglerna och det var okej att även ha ett tjänstetecken om man ville 🙂

Liknande trådar

Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
731
Senast: WildWilma
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Kakis
·
Hundträning Om det är fler som kör specialsök tänkte jag att det kunde vara kul med en tråd där vi snick-snackar om allt som rör det. Är det rent... 15 16 17
Svar
328
· Visningar
38 287
Senast: Brie
·
Hundträning Jag jobbar i butik, och när pandemin var som värst och innan vaccin fanns, så skaffade jag mig en targetstick för att ha ute i butiken...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna