Sv: Vilken travsele?
Du behöver inte heller ta det personligt, jag skrev bara att bilden inte sa mig något, inte att din häst led.
Förövrigt och i allmänhet så är anläggningsytan på en sele ganska liten/smal och den spänns ganska hårt över underliggande muskulatur... Vilket gör att jag skulle anse att man bör använda ett tryckutjämnande undrelägg som ger en bredare anläggnings yta..
Skulle jag visst kunna göra, men mil ersättningen till Umeå är nog lite i grövsta laget? :smirk:Nora skrev:Då är du välkommen att inspektera honom om du vill!! Annars kan jag garantera att hans utrustning inte stör honom. Snarare att det stör att ha en tjock madrass under. En bra sele ska ju ligga bra utan att man behöver stoppa runt om. Du lägger ju tex en pad under en sadel som inte passar men en passande har du bara ett schabrak under för att skydda lädret.
Du behöver inte heller ta det personligt, jag skrev bara att bilden inte sa mig något, inte att din häst led.
Förövrigt och i allmänhet så är anläggningsytan på en sele ganska liten/smal och den spänns ganska hårt över underliggande muskulatur... Vilket gör att jag skulle anse att man bör använda ett tryckutjämnande undrelägg som ger en bredare anläggnings yta..