Vilken strykkappa på vilket ben??

Innan har jag oxå (som nog de flesta här) fått lära mig att sista spännet (= i detta fall flärpen) ska spännas bakåt.

MEN jag fick mig en tankeställare då vi hade en "diskussion" om detta i stallet för ett tag sen, det va en kompis till mig som satte på de skydden tvärtom, dvs kardborre bakåt o flärp framåt. Jag hade inte en tanke på att det blir tryck över senan (o man vrider ju hela senan!) när man spänner kardborren framåt som jag tidigare gjort.

Nu spänner jag alltså kardborre bakåt o flärp framåt, o så MÅSTE det bara va!! :)

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar