Vilken storlek?

Fibusen

Trådstartare
Vad har era 165-170 cm hästar för storlek på täcken? Jag har hittat mitt drömtäcke,men hästen är inte i närheten av att vara färdigväxt! :p

Tänkte köpa och lägga på lager i ett,två år. :o

Sv: Vilken storlek?

Det är omöjligt att säga... Min d-ponny har 135 i täcken, samma storlek som min häst som är strax under 160 cm. Den tredje som är några cm över 160 drar 155 i täcken då han både är grövre och har längre rygg. Sedan passar inte alla modeller på alla hästar heller.

Men om täcket är så snyggt att du absolut vill chansa så hade jag nog satsat på 155 kanske :p Beroende på förväntad kroppstyp då såklart.

Min förra häst var 168, hade 155 i storlek. Men min nuvarande häst är 155 hög och han har också 155 i täcken, så det kan nog variera ;)

Men om din häst är ädel hade jag satsat på 145, och om den är grövre hade jag satsat på 155.

Min nuvarande är en nordsvensk och är väldigt kort i ryggen men drar ändå 155 i täcken ;)

Min häst är 4 år och 166-167 cm (har inte mätt honom på ett år men jag skulle tro det) och har 145 i täcke :)

Mitt varmblod på 167cm har 155 i täcken.

Men samtidigt har sällskapshästen som är 155cm i höjd 160 i täcken, så det kan variera ;)

min 170+ häst, kort rygg har 145/155 ska ha utprovning av alla mina täcken idag för att se vad som ska köpas in och vad som ska säljas.

Min 160 häst hade 145, normal rygg men grov

Frågan är ju om jag ska ta ett 145 som han förhoppningsvis kan använda antingen ett år,eller i flera år,eller ett 155 som jag trooooor att han kommer att sluta på kanske... :p Fast ett 145 är jag ju säker på att jag kommer använda,frågan är ju bara hur länge? :D

Han är ett år nu,och gör 125 cm i täcken,men räknar med att gå upp en storlek i vinter.

Har ett sto e: Cardento på ca 170 i manken som drar 165 i täcken, men då har hon lång rygg och är för tjock.
4 åringen har 155 i täcken, men han är snarare runt 175 och ganska ädel i typen.
Och 3 åringen (ädelt sto ca 162 cm) har 145 i täcken.

De fullblod och halvblod jag haft i den storleken har alla dragit 145 i täcken.

De har varit normala i kroppsformen, varken tunna eller grova.

Mitt varmblod på 173 cm drar 165 i täcken. Går nog att klämma in honom i 155 också men 165 sitter bäst.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 528
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka