Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är omöjligt att säga... Min d-ponny har 135 i täcken, samma storlek som min häst som är strax under 160 cm. Den tredje som är några cm över 160 drar 155 i täcken då han både är grövre och har längre rygg. Sedan passar inte alla modeller på alla hästar heller.
Men om täcket är så snyggt att du absolut vill chansa så hade jag nog satsat på 155 kanske Beroende på förväntad kroppstyp då såklart.
Frågan är ju om jag ska ta ett 145 som han förhoppningsvis kan använda antingen ett år,eller i flera år,eller ett 155 som jag trooooor att han kommer att sluta på kanske... Fast ett 145 är jag ju säker på att jag kommer använda,frågan är ju bara hur länge?
Han är ett år nu,och gör 125 cm i täcken,men räknar med att gå upp en storlek i vinter.
Har ett sto e: Cardento på ca 170 i manken som drar 165 i täcken, men då har hon lång rygg och är för tjock.
4 åringen har 155 i täcken, men han är snarare runt 175 och ganska ädel i typen.
Och 3 åringen (ädelt sto ca 162 cm) har 145 i täcken.