Vilken storlek passar?

S

Sannec1993

Jag har en maxad C-ponny. Welsh cob, den lite nättare typen. Jag funderar på att köpa westernsadel till henne, men alla sadlar jag hittar verkar vara till stora hästar eller shettisar. Och sen står det storlekar, det vanligaste verkar vara 17 tum. Men vad för storlek skulle passa min ponny? :confused: tacksam för svar

Sv: Vilken storlek passar?

Storleken du nämner är sitsens storlek så den är egentligen vilken storlek som apssar till din rumpa :)
Vad har du för storlek på din vanliga, engelska sadel ?

Jag kan tänka mig en 14 tum western kan passa både ponnyn och din rumpa men sen är det ju frågan om bomvidd och modell på bommen som man måste passa in oxå.
Så det är liksom omöjligt att säga viken sadel som passar utan att rpova in :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Tora
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar