Vilken storlek på träns?

Kvandi - använder du multibridle eller competition bridle?

Har jag fattat rätt om man med multibridle kan rida bettlöst på tre olika sätt och med competition bara ett sätt? Behöver man flera olika sätt.

Googlade lite snabbt och då dök det upp info om att man inte får tävla med multibridle, gälller det islandshästar också?

@fia0 Jag har micklem multib. storlek cob. Lite tight under käken på vintern med allt lurv men större hade blivit för långa sidstycken.
Man får tävla med multib på Häst/Ponny om man tar bort/tejpar över ringen på nosen och utan klipsen, iaf när jag kollade TR sist..
Nån som vet om ringen på nosen får vara på islandshäst?

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: Edla
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
347
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: WildWilma
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka