Vilken storlek på täcket??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 7 864
Sv: Vilken storlek på täcket??

Har en maxad d-ponny, hon har 125 i täcken.

Hej. Har en kallblodstravare på 1.55 i mkh. Måste ha 135 i storlek för att sitta bra runt bogen men täckena hänger ofta ner lite mer än de ska vid svansen för han är ganska kort i ryggen.

I alla fall så gör Shire-täckena det. Kanske de är ovanligt långa? (Eller så är pålle ovanligt kort?) :p

Nordsvensk ca152 i mkh.
har 145 eller 155 täcken, beroende på hur dom sitter i bogen, plus att vissa 155 blir lite långa baktill..

Har två fjordingar 140 & 143 cm höga. De har i huvudsak storlek 135 cm, men även några i storlek 125 & 145 som passar hyfsat.

Friesern - stl 155, (har hänt att täckena inte räckt till fram men varit för långa i ryggen!)
Maxad D-ponny - stl 135
Maxad C-ponny - stl 125
Shettisdamerna - stl 95 (dom är såå söta i sina små regntäcken:love: )

Arab, ca 152cm, köper/använder strl: 135
När hon (hästen) kom hit så hade jag 125, men när jag började rida henne & hon breddade sig lite så passade 135: orna bättre !

Samma som för min pålle, varmblodstravarvalack på 150 cm i mankhöjd. Han har kort rygg och på längden passar 125 alldeles utmärkt, men numera är de nästan alltid för små i bogen, så nu har han 130 eller 135.

kl.
hur små täcken har ni egentligen!:eek:
min fjordis på 143,5 har 145 på sina täcken:o

Har en arab på 155cm - han drar 135, sitter perfekt!

Nsv bruks - köper 155 cm täcken med bogveck och normal hals. Hon kan inte ha med halvhals och hel hals gillar jag inte.

Ardenner, 155cm i mkh, liten för att vara ardenner:155cm, har 165cm på vissa täcken, beronde på hur stora de är i bogen
Friser, 165cm i mkh ungefär:165cm
Fjording, 140cm i mkh ungefär & Whels cob, 153 cm i mkh:145cm

:)

Senast ändrad:

Min förra häst, en vbl travare hade 145 eller 155 i täcken.

Nuvarande hästar, kallblodig travare har allt från 135 till 155 och lilla russet har 115.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka