Vilken sjukdom är det här? Eller bara normalt åldrande?

Ett tipps att jämföra medicinens kostnad med olika apotek jag har nyligen jämfört priserna på fem apotek. Ett med internethandel var billigast. Pma gärna om priserna.
Mvh
Pudlan

Tack för tips! Om min häst visar sig ha PPID så är jag inte säker på om jag vill medicinera eller låta honom somna in. (Han har redan två kroniska sjukdomar så jag får se vart det bär.)

Tack för tips! Om min häst visar sig ha PPID så är jag inte säker på om jag vill medicinera eller låta honom somna in. (Han har redan två kroniska sjukdomar så jag får se vart det bär.)
Men detta har jag missat :(
Så tråkigt och håller tummar och tår för ofsi!

Ja, vilken sjukdom (om det nu finns någon väl säga!) ger nedanstående symptom?

(- Artros) - osäker på sambandet.
- Allmänt hängigt, oengagerat och trött intryck.
- Dricker mycket.
- Faller ur trots lika mycket mat och motion som innan. Tappar delvis fett, men framförallt muskler helt oprovocerat.
- Fällningsproblem.
- Hovkvalité från h-vetet. Minst 1 tappsko/period.
- Lång och bitvis lockig päls, fast det är mitt i sommaren.
- Minskad aptit på hösilage.

13 årig storhäst, normalt sett extremt lättfödd, pigg och glad. Totalt okänd historik (ras, stam och uppfödare osv.), men med tanke på exteriören, minst ca. 20 % kallblodsblod av någon slag. Artros är konstaterat sedan tidigare. Hovkvalité åt farskogen och mer törstig än andra hästar har dock "alltid" funnits där (åtminstone en 3-5 år eller så!), så är lite osäker på om det är symptom eller inte. Resten har kommit vartefter sedan i somras...

Tillägg: Veterinär är underrättad, och prover har tagits. Minns dock inte vad för prover det var.

Låter som cushing!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka