Vilken sida kan man se avkommor efter hingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AtletShipping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 896
A

AtletShipping

Jag skulle vilja veta var man kan hitta alla Nepals stoavkommor framförallt och avkommor efter Trofé av både könen.
Jag hittar inget om min hästs mamma eftersom jag inte kan stava hennes namn, hon är iaf e. Nepal och heter nåt med sovenir eller liknande hittar bara en massa andra som är födda tidigare eller senare än rimligt eftersom min häst är född -89 och jag hittar bara de som är födda på 1800-talet eller 60-talet eller 90-talet som heter Sovenir (är inte ens säker om hon heter det men min hästs förra ägare säger att hon heter Suvenir lät det som, sen hur det stavas är en annan fråga har provat med alla olika stavningar men hittar ingen e- Nepal)

Sv: Vilken sida kan man se avkommor efter hingstar?

Är din häst inte registrerad? För i så fall så har du ju stammen i boken!?! Har du ringt till ASVH? De kan säkert hjälpa dig, om du förklarar vad stoet ev heter och vilken hingst hon är efter! Men å andra sidan så finns inte namnen på hästarna registrerade utan bara vilket kön. Men om stoet är stambokfört så står hon med..
Vad heter din häst och vem är den efter?

Ja souvenira måste det vara!
Tack så mycket!
MEn hur hitta du Souvenira och kom fram till det egentligen?

myfairlady91 skrev:
Är din häst inte registrerad? För i så fall så har du ju stammen i boken!?! Har du ringt till ASVH? De kan säkert hjälpa dig, om du förklarar vad stoet ev heter och vilken hingst hon är efter! Men å andra sidan så finns inte namnen på hästarna registrerade utan bara vilket kön. Men om stoet är stambokfört så står hon med..
Vad heter din häst och vem är den efter?

Efter som "min" häst inte är min riktigt än, utan jag har han på prov så har jag inte sett nån av hans papper merän vaccionatisons intyg.
MEn hans ägare sa att hans mamma heter Souvenira har jag kommit fram till nu och jag skulle verkligen vilja veta mer om henne.

Min häst heter Mendelson, f. -89 (vet inte hur det stavas, det stavades annorlunda på hans vacc.intyg, då stod det Mendelssohn)
Han är e. Trofé, ue. Nepal.
Vet inte om han är registrerad, hittar iaf inte han på allpedigree iaf.

Senast ändrad av en moderator:

Jag rider en sto som är efter nepal! Hon heter Laura och finns i Södermanland i Eskilstuna! :smirk: Hon är en liten storhäst. hon är 157 cm. hon är fullblod/halvblod. mörk brun:D /Rebecca

Jag hade ett sto f 1987 e: Bodeaux - Nepal - Harras som finns här

Hon var en stor (168) och bestämd dam med mkt egen vilja:devil:
Hade varit ridskolehäst innan jag köpte henne, var ingen ängel där så då såldes hon.
Hoppades att hennes humör skulle bli bättre men icke. Man borstade henne på stallgången det som behövdes och lät henne vara ifred i boxen/hagen.

Tyvärr fick jag ta bort henne 2004 pga strålbenhälta.
Har fått kommentarer att hennes stam är "vass".

5877993.jpg

5877985.jpg

Skulle också vilja veta mer om hennes stam, Görel?

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! :) Eftersom jag är nybörjare på allt inom avel så skulle jag vilja ha lite tips och tankar om att välja/hitta rätt hingst till...
Svar
19
· Visningar
1 625
Senast: Molekyl
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 996
Senast: supercassie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 868
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka