Vilken sadel

Iser

Trådstartare
Nu äntligen ska jag nog skaffa ny sadel. Jag hade ute sadelutprovare förra veckan och vi hittade två sadlar, som verkade bra.

Den ena en Frank Baines Capriole och en Albion K2.

FB'n låg kanske lite bättre för tillfället, men jag tyckte den var jobbig att sitta i - Väldigt hal och inget stöd för benen/knäna. Brun. Pris 8000 kr

K2'n trodde hon skulle ligga bättre på sikt, men att man nog fick ha en fårskinnspad under nu i början tills han hade breddad sig. Jag trivdes jätte bra i den och kände att jag hamnade helt rätt så fort jag satte mig i den. Svart. 9000 kr (2 år gammal och nystoppad)

Jag har länge velat ha en brun sadel, men jag kan ju inte välja efter färgen om någon annan passar bättre.

Vilken sadel tycker ni jag ska välja? Är priserna rimliga? Gjord och stigläder/-byglar ingår ej på någon av dom.

Om jag vill ha Albionen, hur lät är det att hitta en motsvarande fast brun?

Sv: Vilken sadel

Jag tycker att det är ett bra pris för en såpass ny sadel som dessutom är nystoppad.
Antar att den är i ett bra skick också.

Så jag hade köpt den för det priset.

Sv: Vilken sadel

Jag hade lätt tagit K2'an och härdat ut färgen. Jag kan inte säga så jättemycket om priset, men har upplevt problemet med att samma storlek, samma modell men annan sadel också haft något annorlunda passform. Sedan dess köper jag alltid just den sadel jag provar.

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 571
Senast: ylvalill
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 473
Senast: fiaskrutt
·
  • Låst
Utrustning Har 2 vägar att gå. Häst: 6 år, bygger fortfarande på bredden (hoppas jag) Sadel: Albion K2, ligger bra men glider fram när jag...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring