Vilken reaktion...

Scilla

Trådstartare
Jag har ju skrivit innan om mitt sto som jag tyckte sett brunstig ut trots att hon blev konstaterat dräktig för bara några dagar sedan. Min minishettis hingst som bara får närma sig henne när hon är brunstig fick ju helt plötsligt vara rätt nära henne (typ 2 meter) och detta har han fått göra i princip varannan dag men jag har inte sett några andra tecken på brunst hos mitt sto.

Idag tog jag på hennes exemtäcke (nytvättat) då hon är väldigt känslig mot knott och flugor och vad händer...
Minishettishingsten kommer i full speta fram till henne och hingstar sig extremt mycket skricker och slår med framhovarna och mitt sto förvandlas från ängel till ett MONSTER... hade jag inte börjat hojta och tjoa på henne så hade hon gjort honom till mos...

Resten av dagen har hon varit skitsur på honom och han håller sig på behörig avstånd och när hon ser mig i hagen så springer hon emellan mig och hingsten för att skydda mig och precis så överbeskyddande var hon vid förra dräktigheten.

Någon som har en förklaring till varför han helt plötsligt blev så hingstig av sig?

Sv: Vilken reaktion...

Lätt som en plätt.... han fattade inte att det var samma häst!
Ibland är hästar inte så smarta. ;)

Sv: Vilken reaktion...

Det konstiga var ju att han såg när hon fick det på sig (stod väl 10 m bort och glodde) och dessutom har hon haft det på sig innan.. fast han hoppades väl att det var en ny brud..

Skönt att se den reaktionen på mitt sto iaf.

Liknande trådar

Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka min häst nästa år (2010). Jag har förut aldrig avlat, dock har jag erfarenhet av föl + sto när ungen...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: lady_vip
·
C
Avel Denna vän vet vi att hon inte alls har så bra med pengar. haft det svårt sista året med pengar och att ha 3 hästar som hon inte har råd...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Trilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka