Får väl visa en bild på våra ”pudel och vadå...” nä, det är en egen ras, pumi, en ungersk vallhund!Våra pumi tas ofta för blandraser, ”pudel och vadå?” är vanligaste frågan. Då blir pumiprinsessorna lite stötta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får väl visa en bild på våra ”pudel och vadå...” nä, det är en egen ras, pumi, en ungersk vallhund!Våra pumi tas ofta för blandraser, ”pudel och vadå?” är vanligaste frågan. Då blir pumiprinsessorna lite stötta
Får väl visa en bild på våra ”pudel och vadå...” nä, det är en egen ras, pumi, en ungersk vallhund!Visa bifogad fil 19071
Apropå folks roliga kommentarer så var jag en dag ute med hunden (harlekin grand danois) då vi mötte en mamma med barnvagn och en liten kille i femårsåldern som cyklade några meter framför henne. Mamman såg min hund och blev alldeles förskräckt och ropar till pojken att han ska stå still så kommer allt gå bra, varpå pojken stannar, vänder sig till mamman och suckar: "Tror du jag är rädd för Pongo, eller..?"
Ja, det måste vara färgen, för i övrigt finns ju ingen likhet alls...Det här är tydligen en mops enligt många alternativt blandras
Visa bifogad fil 19031
I övrigt så är det faktiskt inte helt ovanligt att folk inte vet hur en mops ser ut... många tror att "golvmopp" och mops är samma sak... alltså, att mops är en sådan där långhårig liten hund som man inte vet vad som är bak och fram på...
Pudel brukar många gissa när han är nyfriserade men sen tar det stopp
Old English sheepdog var det någon som sa då han var liten (då var han EXTREMT långhårig också)
Men roligaste kommentaren "Är det en dalmatinkorsning?"
Visa bifogad fil 19073
Rätt svar är aussidoodle dvs Australian shepherd och storpudel