Sv: Vilken muskel är det här?
Han står inte riktigt rakt på bilden. Han tittar/vrider sig lite åt höger, och har höger bakben lite framför vänster bakben. (Och ev lite utåtvrider, han hade iaf det på bilden innan, men omöjligt att säga).
Sen, han KAN mycket väl ha blivit sned. Han var det inte för 2 v sen, men sen har han ju sövts i full narkos med allt vad det innebär och kan ju mycket väl blivit sned i samband med det.
Muskeln känns lika mycket/lite på båda sidor btw, så som sagt jag är inte alls säker på att något är minsta annat än normalt, utan 'bara' det att jag upptäckt den
Equiatrikern släppte ju på rätt rejäla låsningar i bakdelen och ryggen för 2 veckor sen, så kan ju bara vara det att den nu kan fungera som den ska och jag därför hittat den.
Klämt lite mer idag, och jag är 140% säker på att det är en muskel iaf
Den är inte spänd heller, så det alt kan man stryka som anledning att jag 'noterat den'.
Jag försökte sätta tejp på den bit jag känner tydligt, men den kan mycket väl ligga djupare ovanför/nedanför, dvs jag bara känner en bit.
Den 'flyttar på sig' när han rör benet, och om han tar fram benet rejält känns den annorlunda än om han står jämnt eller med benet lite bak. Den känns längre bit och längre ner med benet framflyttat, och om jag minns rätt mjukare med benet framflyttat (den känns inte spänd med benet längre bak, men ändå skillnad). Eller så var det tvärtom, suck jag och mitt minne. Men tror det var så.
OBS att det INTE är samma tejpbit på bilderna, jag har 'tejpat om' efter att flyttat benet. Annars satt tejpen ju inte på muskeln längre.
Annars får jag väl ge mig till tåls och fråga vet nästa vecka, eller equiatrikern veckan efter det =)