Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som en del av en hårdrockarsläkt är det låtar på det temat som står på listan. Jag har önskat låtar av Sabaton, Iron Maiden, Def Leopard osv![]()
Det kan ju också vara så att de efterlevande har väldigt olika bild av den döde. (Säger såklart inte att det var så i det fallet.)Jag har upplevt i alla fall en sådan begravning. Dvs där närmast anhörig utgått från sig själv. Och det blev... ...om inte respektlöst så i alla fall helt verklighetsfrånvänt.
Men var och en gör som man vill förstås. Den avlidne kommer inte att bry sig.
Precis. Den senaste begravningen jag var på var riktigt riktigt tung, då var det en tröst åtminstone för mig att Final Countdown spelades som sista låt. Oavsett om det var min bekant som själv velat ha den eller hens närstående som valt så passade den klockrent. Det var min bekant och hens humor i ett nötskal.@Palermo För min del känns det fint att få lyssna på det som påminner om den saknade personen. Blackbird av Beatles spelades på en närståendes begravning nyligen, en favorite hos den avlidne. Jag blev påmind om en massa ljusa stunder trots att begravningen var tung, musiken blev både en tröst och ett fint minne
Jag hoppas att det inte spelas en massa sorgligt på min begravning, även om jag inte riktigt vet vad som skulle vara lämpliga önskemål. Tänker att lite punk och 80-talig pudelrock hade piggat uppOm närstående skulle bestämma utan önskemål från mig så hade det tveklöst spelats Bowie och Nick Cave.
Sånt som påminner om den döda verkar det ju troligt att man skulle ge plats åt ändå.
Ja jössesSabatons cover på "1916" skulle absolut passa på en begravning tycker jag. Den är mäktig och har i allra högsta grad sorg och förlust som tema.