Vilken modell är det på denna sadeln?

Lill76

Trådstartare
Har hittat en Kloster Schöntal sadel som ser riktigt bra ut, men den är 18" och det är alldeles för stort för mig. Är det någon som vet vilken modell det är så jag kan leta vidare efter en sådan?
336_m.jpg

Sv: Vilken modell är det på denna sadeln?

spelar det ngn roll? :confused:
frågan var väl vad modellen heter, TS kanske letar beg. ?

Iom att de inte tillverkas längre är det lite svårt att ta reda på vad modellen heter, dessutom med såhär gamla sadlar är det sällan som någon annan vet vad modellen heter, och jakten efter en beg i samma modell är omöjlig. Lättare att spara bilden och jämföra med de beg som finns utannonserade.
Därför skrev jag att Lemetex var lik, och de är mycket lättare att få tag i.

Vilken modell av Lemetex skulle vara lik då? Jag är ute efter en sadel med utanpåliggande knästöd och det är inte så lätt. Finns det några så är dom svindyra och jag ska försöka få tag i en relativt billig sadel!

Lemetex ullstoppade sadlar är lik i passform, då det förr i tiden var samma företag...
Dock har de inte modell med utanpåliggande knästld men det går ju alltid att fixa med en duktig sadelmakare. Det finns ju bl.a. Kieffer som har utanpåliggande knästöd, och det finns mååånga beg att hitta.

Kieffer har en modell med utanpåliggande knästöd, vet dock inte vad den heter.

Jag hade en Kloster S. till min ponny. Stenhård sadel som gav mig ständiga skavsår:mad: , hade stora utanpåliggande stöd både fram och bak så satt ganska fast i sadel, vilket var bra eftersom ponnyn hoppade mig ur sadel:D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej, Har provat en sadel från Lippo på min häst och försöker nu komma fram till vilken modell det faktiskt är. Någon som vet var på...
Svar
2
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka