Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
'Tippan skrev:Måste vara jobbigt att ha en så tungmotiverad hund så att du måste ha ett koppel hängades i halsbandet bara för att påminna hunden om att det är arbete på G. Hur 17 gör du på tävling när du kör lydnanden?
Jag har en kompis som alltid är jättenoga med att lägga kedjan på hunden precis innan hon går in på plan och aldrig annars. Själv är jag inte lika noga och jag tränar när andan faller på vart jag är befinner mig.
GaurdianAngel skrev:Absolut!
Jag har hunden "naken" dygnet runt. När halsbandet åker på, är det lydnad eller jobb på g. Kör jag spår är det selen. Rapport så är det ett särskilt halsband + tjänstetecknet osv. var sak för var gren.
Men som Tippan skrivet. Jag har hundar som inte är i behov av dessa "signaler" för att kunna jobba. Det är ju mest något som hundarna har förknippat själva. De lär sig ju att det är rapportträning när tecknet kommer på.
.
PIRU skrev:vilken tungjobbad hund du har som måste ha alla dessa grejer jisses...
Tippan skrev:Nu får du ta det en gång till... Vad menar du? Vilket koppel knäpper du av? Det låna eller det korta? Tränar du alltid med kopplad hund eller vad menas med "tränar aldrig med löshund"?
PIRU skrev:ja Lady_vip skrev att jag hade en tungjobbad hund bara för jag körde me kort halsband på han.