G
glee
Tänkte skaffa en lång lina till Selma som vi ska ha på promenader och träna inkallningar m.m.. Undrar vilket material som är bäst? De "flätade" som ser ut som rep, eller de tunna av plast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
glee skrev:Tänkte skaffa en lång lina till Selma som vi ska ha på promenader och träna inkallningar m.m.. Undrar vilket material som är bäst? De "flätade" som ser ut som rep, eller de tunna av plast?
glee skrev:Hon märker väl att det tar stopp även om jag inte rycker. Sticker hon så håller jag emot, kommer hon inte på inkallningen halar jag in henne..
glee skrev:Ah, det var en sån jag menade när jag skrev "tunn av plast". De verkade bäst men om en nylonlina är lättare kanske det är bättre ändå. Det här var ju svårare än jag trodde.
PIRU, sant.. Men jag halar bara en bit, som för att påminna.. Man kan säga att jag gör ett ryck fast i slow motion. [/QUOT
haha ryck o slow motion blir kanon...
vi änvänder ofta stumlina eller korrigerings lina när vi tränar både lydnad o skydd mycket effektivt...
GaurdianAngel skrev:Vet inte om någon har skrivit det tidigare, men använd aldrig halsband när Du tränar inkallning i lina. Ha alltid sele.
En nacke/rygg mår inte bra efter att ha råkat ut för ett ev. tvärstopp efter att ha sprungit i full fart under en sträcka på ca 20 m.