Andorra
Trådstartare
Nu har precis vetrinären åkt. Han var här för att vaccinera, göra ID-intyg och checka shettisens foderinpackning mellan tänderna. När vetrinären ringde igår och talade om vilken tid han skulle komma idag så märkte jag att gamla damen var tjock utmed senorna på ett framben!!!! Min förra häst fick en senskada så jag såg hela scenariot framför mig igen med behandlingar, boxvila, sjukhage, igångsättning och ja, hela köret.
Sov oroligt inatt och tankarna malde i huvudet.....
Vetrinären kollade benet, klämde och kände och det är bara en lätt galla. Säkert en lättare överansträngning för att hagarna är så leriga och tunga. Kunde nästan pussa vetrinären när han sa detta!!!!
Är det fler som har märkt av att hästarna blir överansträngda eller mer galliga nu när det varit lerigt och tungt så här länge.
Vi ska göra oss av med våra får och då får hästarna ta över deras hage som inte är något söndertrampad. Ska bli jättegott.
Sov oroligt inatt och tankarna malde i huvudet.....
Vetrinären kollade benet, klämde och kände och det är bara en lätt galla. Säkert en lättare överansträngning för att hagarna är så leriga och tunga. Kunde nästan pussa vetrinären när han sa detta!!!!
Är det fler som har märkt av att hästarna blir överansträngda eller mer galliga nu när det varit lerigt och tungt så här länge.
Vi ska göra oss av med våra får och då får hästarna ta över deras hage som inte är något söndertrampad. Ska bli jättegott.