Vilken längd ska jag ta?

Yttik

Trådstartare
Idag provade jag en Globus Clic dressyrsadel som låg äckligt perfekt på min kille. När jag la på och prova den gjorde jag detta med en equigardgjord utan resår från Hööks. Denna var då en 70 cm lång gjord. Jag drog inte åt alls utan bara så den inte glappade. Hade då på ena sidan 2 hål kvar och andra 3 hål.

Vilken längd på dressyrgjord skulle ni rekommendera? Tänkte köpa den anatomiska Claridge House i läder från hööks. 60 eller 65 cm? För 70 kommer bli väldigt på gränsen när man väl drar åt för brukar kunna dra 3 hål när han andas ut :)

Liknande trådar

Utrustning Tänkte köpa ny sadelgjord. Eller rättare sagt köpa en. Har haft longer gjorden. Den har varken resår eller något lull-lull (unghäst)...
2
Svar
20
· Visningar
6 050
Dressyr Jag ska beställa en ny hoppgjord med magplatta (har långa stroppar på hoppsadeln) men undrar lite över vilken storlek jag ska välja...
Svar
2
· Visningar
1 585
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag ska ju modifiera min hoppsadel och sätta dit långa stroppar på den och då måste jag ju byta till dressyrgjord. Men jag har verkligen...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Nominous
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
5 063
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar