Vilken klubb ska man rida för?

Equilina

Trådstartare
Jag kommer byta klubb till årsskiftet. Är trött på att jobba som en idiot utan att få ens ett "tack" tillbaka, dessuom har jag flyttat från orten och har 3 mil till anläggningen. Men vad ska man byta till?

Jag tränar privat och har därigenom tillgång till ridhus 6 dagar i veckan, är alltså inte intresserad av gruppträning att hyra in mig på anläggningen.
Jag bor lite avsides och har ingen förening i min direkta närhet, annars hade det ju blivit naturligt att välja den.

Det jag nu vill veta...

Varför rider du för just den föreningen du gör?
Vilka fördelar/nackdelar har den?
Helt enkelt, vad gör den attraktiv för dig?

OBS!! Skriv inte ut några föreningsnamn!! Jag vill inte ha tips på någon speciell förening, utan vad jag ska leta efter!!

Sv: Vilken klubb ska man rida för?

Varför rider du för just den föreningen du gör?
För att den gett mig allting jag har.
Ridläraren har lärt mig allt jag kan och hon har aldrig slutat tro på mig. Hon vet att jag kan, och hon peppar mig till det.

Vilka fördelar/nackdelar har den?
Får tävla ridskolehästarna i princip fritt, det hålls träningar för lagen.
Nackdelar har jag svårt att hitta, möjlien att det blir svårt att planera tävlingssäsongen eftersom hästarna hyrs ut.

Jag har valt en förening där jag blir vänligt bemött.
Ridhustider, lagplatser och liknande är inte viktigt för mig. Jag har andra ridhus/anläggningar närmare.
Jag har inget emot att hjälpa till om jag har tid men jag vill inte vara "tvingad". Däremot får man rabatt på tex startavgifter på hemmatävlingar om man hjälper till.
Den föreningen jag tävlar för ser tävlingsryttarna som en reklampelare för föreningen och "belönar" sina aktiva beroende på resultat. Löser man licens får man billigare ridhushyra, förtur vid träning för gästtränare och andra förmåner. Man är intresserad av att medlemmarna ska tävla och väldigt måna om att de ska stanna i klubben när de börjat tävla.

Jag är medlem i första hand för att kunna tävla så jag vill ha en klubb som gör mitt tävlingsliv så enkelt som möjligt. Låter kanske snobbigt, men innan jag blir påhoppad av föreningsmänniskorna så vill jag bara säga att jag har varit väldigt engagerad under drygt tio år i tävlingssektion, PR-ansvarig vid tävlingar och andra arrangemang, och styrelsemedlem. Jag tycker att jag har dragit mitt strå till stacken. Nu vill jag skörda...

Ska själv byta klubb till årsskiftet. Inte för att jag eg. är missnöjd med nuvarande, men jag är en av få privaatryttare som rider för min klubb, vilket gör det lite ensamt ibland.

Jag har valt en klubb där "det händer en del" både ifråga om lag och tävlingar men oxå vissa "tillställningar" osv. Man är inte tvingad till att vara med på något, men får om man vill.

Klubben ger dessutom viss sponsring till tävling och träning, vilket natuligtvis är ytterligare ett plus :)

Inte heller jag är intresserad av gruppträningar eller ridhustider, träning ordnar jag på egen hand.

Du behöver ju inte bo jättenära din nya klubb, men det är säkert kul om du känner någon/några från klubben från början?

Lycka till med bytet!

//C:)

Liknande trådar

Anläggning Ska flytta till ny ort och kollat in utbudet på stall. Jag har haft häst i 20 år, är ingen duktig ryttare,men utbildat på häst och kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 117
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 222
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 301
Senast: Totola
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur