Vilken klippmaskin ska jag köpa?

whippetzilla

Trådstartare
Hade äntligen bestämt mig för att köpa en klippmaskin. Det skulle bli en Wahl Avalon, men nu visar det sig att de inte går att få tag i överhuvudtaget p.ga leveransproblem!
Vad köper jag som liknar denna så mycket som möjligt både i egenskaper och prisklass? Vill inte ha med sladd..

Kan man klippa hela hästen med dem? Vad jag läst mig till kan man klippa hela med Avalon och det tilltalade mig när den dessutom var så liten och smidig.

Kan man klippa hela hästen med dem? Vad jag läst mig till kan man klippa hela med Avalon och det tilltalade mig när den dessutom var så liten och smidig.
Om frågan var till mig så har jag aldrig testat då jag har en stor Heiniger med sladd som jag klipper kroppen med. Och den lilla för huvud och där det är väldigt trångt.

Du kan klippa hela hästen med vilken maskin som helst, frågan är bara hur lång tid det tar :D Skären som sitter på Avalonen när man köper är dock något bredare än de som sitter på Saphiren, men de kan man ju byta ut som man vill. Sen är Saphirens motor svagare än Avalonen också, kan vara värt att tänka på om man har en häst med väldigt tjock päls. Så är fallet med de flesta små klippmaskiner så vill du klippa täta pälsar på ett effektivt sätt är en fullstor maskin nog bättre.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream

Hund, Katt, Andra Djur