Vilken klinik ska jag välja?

Scilla

Trådstartare
Min älskade lilla häst är halt på bägge bakbenen och jag måste åka till klinik med henne.

Men frågan är vilken ska jag välja? Ska jag välja Kalmar ATG eller Stenestad?

Fördelen med Kalmar är att den ligger betydligt närmre. Nackdelen är att jag hört att deras röntgenutrustning inte är den bästa. Men de har tydligen för några år sedan skaffat digitalröntgen så det kanske inte är så dåligt längre.

Fördelen med Stenestad är att veterinären som jobbar där även frilansar i min kommun så han skulle ju efter undersökning kunna fortsätta behandla här hemma om hon skulle behöva sprutas i lederna.

I mil skiljer det sig 40 mil tur o retur.

Snälla ge mig råd...

Sv: Vilken klinik ska jag välja?

Med tanke på att hon är halt och ev har ont hade jag
valt det närmaste.
Ring atg och fråga om deras utrustning
Hej från hambo

Senast ändrad:

Om valet stod mellan de två klinikerna hade jag åkt till Stenestad. De har mer utrustning, modernare också om jag inte minns fel, och större kapacitet.
Har för mig att Kalmar inte kan röntga rygg etc men kan ha fel.

Svårt val! men jag tycker du ska ta den som underlättar både dig och hästen bäst! Dvs du sa att de från stenestad hade distriktsveterinär som kunde åka runt i komunen, den låter ju bäst för om du skulle behöva mer hjälp efteråt. Har bara vare på Stenestad, och det är bra veterinärer där! :)

Hoppas det löser sig för dig och att hästen blir bra snart"! =)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 204
Senast: Takire
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 246
Senast: Centaur
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 378
Senast: sandrafors
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 571
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka