Vilken klass är lämpligt?

S

SilverLake

Hej en D-ponny som vanligtvis lekande lätt hoppar msv har nu vilat från slutet av augusti till januari ( dvs endast skrittas) i mitten av januari böjade träningen på allvar. Ponnyn har nu dock endast hopptränat banor pa ca 1m ibland några hinder på 1.10 1 gång i veckan under 5 veckor. Hon har aldrig rivit och bjuder hela tiden positivt mot hindrena.
Frågan är om min första tävling nu efter vilan igentligen bör ridas i Lb istället för i La som jag egentligen vill. ( Jag ska dock bara lugnt rida runt banan och inte sattsa.)
Tacksam för svar.
Mvh

Sv: Vilken klass är lämpligt?

Du skriver att den nu går 1 meter på träning och något 110 hinder. Då tycker jag du skall starta LB eller LC. Fast det känner du nog bäst själv..;)

Asså jag känner ju inte hästen, utan det gör du. Men jag skulle hoppat LB och ingen LA. I alla fall ponnyn har gått mvs så har den haft en väldigt lång vila.

Skulle tagit LC eller LB, för att låta den komma igång igen.

jag skulle mjukstarta med en LC eller LB. Ta det lugnt i början, det tjänar man på i längden.

Man brukar väl säga att man ska tävla på något lägre nivå än vad man tränar... så jag säger som de andra: LC eller LB...

Själv skulle jag ta och tävla på Lokal nivå, och LC eller LB. Om jag var du skulle jag inte pressa min häst utan ta det lugnt ochsen trappa uppd et ju mer i "form" hästen blir. Hoppas det kommer gå bra för dig!

Liknande trådar

Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 209
Senast: Magiana
·
Hoppning Jag funderar på vilka klasser min flicka ska tävla till våren Anna är tio år, ridit sedan hon kunde sitta typ. Haft egen ponny sedan...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: moonstruck
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka