Vilken klädsel skulle passa oss i dressyr?

Lill76

Trådstartare
Vi har en vinröd TH maratonvagn, mörkbrun häst och mörkbrun sele. Vad skulle vara passande klädsel för mig som kusk? och till groomen kille alt tjej. Lite tips tack!

Sv: Vilken klädsel skulle passa oss i dressyr?

Till maratonvagn så kan ni välja lite sportigare klädsel i matchande färg till vagn och el häst.
Ex. tröja, väst, mörka byxor, keps, handskar + förkläde till kusken.
Groom el kusk skall inte ha vita ärmar på tröja el skjorta.
/M

Satt och funderade lite på mocka, kavaj eller väst. Kan det passa sig eller är det helt fel? Finns ju tuffa mockakepsar som kanske passar om man har väst för om man har kavaj passar det sig inte med keps eller.... :confused:

Det ser nog bra ut diskret men ändå lite stil utan att vara för uppklätt! Tror bara att man känner sig fånig om man klär upp sig förmycket till en maratonvagn.
/M

Ja det känns nog lite fel att komma uppklädd från topp till tå och sitta på en robust maratonvagn.. :crazy: man vill ju liksom att hela ekipaget ska passa ihop, men det är inte så lätt att komma på vad som passar till vad alltid. Men vi får väl prova oss fram. Vi ska ut titta på lite körtävlingar i sommar och då får man kanske lite tips.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar