Vilken kattlåda?

gul_zebra

Trådstartare
Grabben här hemma gräver... Lite för bra. Har sand överallt, inte så han drar med sig men det sprätter överallt.
Funderade på en låda med huv, men jag har hellre låda utan huv. Har kikat lite och hittat Savic Aseo och Cleany Cat. Är det någon som provat dessa, eller någon annan modell som kan rekommenderas?

Modkat odyl vore förvisso säkert bra men det ligger tyvärr en bra bit över min prisklass :p

Sv: Vilken kattlåda?

Jag tröttnade på kattsand överallt och köpte rejäla baljor med hög kant på Ö&B. De kostade ca 50 kr och har fungerat super i flera år.

Jag har köpt två av den sista du la upp bild på till min mammas katter. Har den höga kanten utåt där de kommer ifrån så de "måste" hoppa in och ut ur lådan, därmed blir det mindre sand. :) De står mot en vägg så det som sprätts mot väggen åker ner i lådan igen. :)

Ah, smart! Själv är jag mest sugen på den första av de, helt enkelt för att den är snyggare - jag är så nöjd över mitt fina badrum så jag vill inte förfula sas :D Men ja, står man där med sand över hela golvet ändå så är det bra onödigt att köpa en... :p

Annars finns iofs funderingar på att skrota låda i badrummet helt och ställa en med huv i hallen istället, då badrummet ändå är trångt och lådan ska flyttas oavsett när jag ska klämma in ett badrumsskåp. Men det vete fasen, jag är så insnöad på att kattlådor liksom hör hemma i badrummet. Å andra sidan finns inga som helst luktproblem så det finns egentligen inget som hindrar annat än min egen bekvämlighet - att jag inte vill ha huv är för att det är så bekvämt att bara kasta ner en blick och se om det ska tas nånting när jag ändå går på toa själv liksom! :p

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 869
Senast: mackan
·
Katthälsa Jag har kört Everclean eller Pussi Kompakt klumpbildande i kattlådorna från första början. Nu har en katt fått astma och eftersom...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: Riru
·
Övr. Katt Min kompis rekommenderade Modkats kattlåda och jag tycker den verkar väldigt bra och skulle passa "mina" katter. Men priset!? Herregud...
Svar
2
· Visningar
1 935
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Jag har funderat på om jag ska testa pellets till min katt. Jag har hört att en del katter inte tycker om att gå på låda där det finns...
2
Svar
20
· Visningar
19 658
Senast: Dark_Dream
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka