Vilken kategori på ponny borde jag rida??

Matildaa1

Trådstartare
Hej, jag är en 13 årig tjej som behöver veta vilken kategori på ponny jag borde rida. Jag är ca 164 cm lång och väger 60+ kg. Tidigare har jag ridit C och D ponnysar men är inte säker för jag vill hyra ponny. Jag vill kunna ha alla möjligheter att till exempel hoppa o så. Vet inte ens om nån kommer se det här men hoppas det! Hjälp??

Jag håller med föregående om att en D-ponny låter perfekt för dig! Sen finns det säkert många större, lite grövre/bäriga c-ponnyer som du inte ser stor ut på också. Men D-ponny tror jag blir allra bäst, då har du lite mer väx-utrymme också :)

Jag håller med föregående om att en D-ponny låter perfekt för dig! Sen finns det säkert många större, lite grövre/bäriga c-ponnyer som du inte ser stor ut på också. Men D-ponny tror jag blir allra bäst, då har du lite mer väx-utrymme också :)
Tack! Ska nog satsa på D ponny då :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 190
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar