Vilken kat blir korsning Häst och B-ponny?

stallhh

Trådstartare
Ska testa nat betäckning på mitt sto för att se om hon blir dräktig,el om hon blivit för gammal för föl, och det på bra vilkor... behöver inte betala nåt om det inte tar sig,förutom dygnsavg som kostar 20 kr dagen. Hade ju helst sett att det var ett halvblod el fullblod, men detta går lika bra, då jag kan tänka mig att halvblod och welsh kan bli en snygg korsning, en ponny til barnen om den blir lagom stor,el till mig själv att utbilda och köra lite med.
Stoet är ca 162 hög,hingsten 127 hög... de erbjuder både bet i hagen och för hand.... vi får se om det fungerar och om stoet är intresserad av hingsten. Men vad kan det bli för storlek på avkomman,är det ngn som provat denna korsningen innan? har sett att det finns ungponnier som är av samma korsning,men det står ju inget om de håller ponnymåttet el om de är stora ponnier som kan växa över.... vad tror ni??

Sv: Vilken kat blir korsning Häst och B-ponny?

Igentligen vilken storlek som helst, har sett från 165 cm hög avkomma med halvblodsmamma till ca 140 cm. När det är stoet som är den stora kan det bli lite hur som, fostret i magen följer stoet. Är stoet litet blir avkomman liten etc.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 948
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 684
Senast: tuaphua
·
Avel Jag har sett många fina ridponnyer som har halvblod i sig. Kruxet är ju att få avkomman att stanna under ponnygränsen. Vilken...
Svar
12
· Visningar
1 517
Senast: mollyphlox
·
Avel Jag har ett litet welshsto( 122cm, 5år, kat b, isabell) som vi funderar på att betäcka redan i år( vi har bara ägt henne några dagar)...
Svar
13
· Visningar
2 081
Senast: Heloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd