Snurrfian
Moderator
Sv: Vilken information undanhåller du dina barn?
Nej man får inte men av att inte veta vad glassbilen är, man kan få men av att upptäcka att ens föräldrar blåljuger för en... Det verkar dock helt otroligt att en sexåringen inte har snappat upp vad glassbilen är?
Mina barn har inte sett fulla människor särskilt ofta, men är alltid med när vi har vänner och dricker öl eller vin till maten. Det är en väldig skillnad faktiskt, sen rör vi oss ute med barnen även kvällstid och då och då stöter man på människor som har druckit alldeles för mycket och då är det väl bättre att förklara varför de mår dåligt?
Kl
Jag tycker att allt som har ett kommersiellt syfte är mer än ok att undanhålla sina barn, finns det någon här som har men av att inte veta vad glassbilen är???
Däremot vet inte mina barn, 3 år och 6 år att man kan bli full, de har ytterst sällan träffat fulla människor och det tycker jag inte att barn ska behöva göra.
Dricker man så mycket att man kräks, då har man definitivt druckit för mycket och om man som barn skrattar åt såna händelser så tycker jag det är tragiskt och att man vuxit upp med det och sen försvarar det. Stackars er!
Nej man får inte men av att inte veta vad glassbilen är, man kan få men av att upptäcka att ens föräldrar blåljuger för en... Det verkar dock helt otroligt att en sexåringen inte har snappat upp vad glassbilen är?
Mina barn har inte sett fulla människor särskilt ofta, men är alltid med när vi har vänner och dricker öl eller vin till maten. Det är en väldig skillnad faktiskt, sen rör vi oss ute med barnen även kvällstid och då och då stöter man på människor som har druckit alldeles för mycket och då är det väl bättre att förklara varför de mår dåligt?