vilken hoppsadel passar?

Remix

Trådstartare
Som rubriken lyder
30010124.jpg

30010121.jpg

30010126.jpg

En fråga till.. Tycker ni att hon är tjock? :angel:
Ni får ursäkta dåliga bilder

Sv: vilken hoppsadel passar?

Fin! Nej jag tycker inte hon ser tjock ut. Man skulle behöva se lite mer bilder när hon står normalt så mna ser hur svängd ryggen är. Sen är det bäst att låta någon kunnig titta och känna när sadeln ligger på, och rida i sadeln för att se att hästen trivs.

Utifrån de bilderna skulle jag prova nån glubus i storlek 34 kanske och se hur den ligger. Eller kanske nån morris and nolan i 32-34. Men prova dig fram, det går inte att veta om hästen kommer trivas i den innan man provat.

vi provade en Jacson med bomvidden Narrow men den var på tok för smal :o!
Hade tidigare legat på halvblod. Ska kolla upp dom två. Tack så mycket :)

Jag tror faktiskt det är helt omöjligt att veta vilken sadel som passar genom att bara se på ett par bilder! Varför åker du inte till en auktoriserad sadelutprovare istället? Det är definitivt värt pengarna, hästen kan skada sig mycket om man rider med en sadel som inte ligger bra

Jag ville ha tips och vi har ringt och prata med dom men dom hade inte tid. Självklart ska vi ta ut en sadelutprovare men eftersom dom inte vet hur hon ser ut och jag inte kan skicka bilder till dom så provade jag här.

Liknande trådar

Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Piglet
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 159
Senast: linnsan
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: Sedna
·
Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
2 223
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30