Vilken hjälm?

Equilina

Trådstartare
Kära bukare, här kommer dagens i-landsproblem... :angel:

Jag ska köpa en ny hjälm inom det närmsta, men det är ju såååå svårt att välja! :confused:

Valet står mellan JW och Speedair... Jag kommer förmodligen köpa båda, men den ena får vänta några månader...

Vilken skulle ni rekommendera att jag köper först?
Jag jobbar på stuteri med unghästar och tävlar både dom och mina egna tre, hjälmen används alltså flitigt.

Speeden är ju klart svalast, men JW:n snäppet skönare, dessutom såååå snygg! :love: Men varm...

Någon som vet vilken som är säkrast kanske?

Så, kom nu med era åsikter! :D

Tack tack!! :bow:

/Charm

(Tar även tacksamt emot tips på butiker som har JW:n billigare än 2500,- resp speeden 4200,-)

Sv: Vilken hjälm?

Jag skulle tagit JW, nu är det ju dessutom inte så varmt ute så då behvöer du ju itne speed airen förren sommaren =)

Nån som vet vart det är BIlligt( iaf billigare) att köpa den? Det billigaste jag hittat är 2700 + frakt!

speeden är ju inte bra när det regnar... så ta jw :)

JW!
Snyggast på alla sätt o vis :) Och den lär ju vara modern ett bra tag till, Speedairen är ju påväg ut och Limited Edition påväg in ;)

JW är ju "klassisk" o snygg, lite mer stilren.
Flugan är ju mer sportig..

jag skulle nog ha tagit JW..

faktiskt så läcker inte flugan in när det regnar, jag har testat ;) jag har båda, & jag tycker du ska ta flugan!

Den gör inte det alltså!! intressant...:d Jag måste ju köpa ny hjälm igen eftersom jag vurpade ordentligt i onsdags. Hade en GPA titium som jag iof gillade men den är ändå lite svettig. Tänkte ta en fluga denna gången men nu går vi ju mot kallare tider, hur är den på vintern? Är den så "luftig" så man fryser om huvudet när det är minusgrader?

jag vet faktikst inte, då jag köpte min i somras.. men jag svettas jämt i min jw, så jag kommer nog inte klaga :angel:

Svarar alla:

Tack för alla svar, men ni gör det ju inte lätt för mig! ;)

Har fortfarande inte kunnat bestämma mig... Tar gärna emot fler synpunkter och rekommendationer! :bow:

:love:Jag tycker att du skall ta Jw har själv en brun sådan och jag älskar den..visst kan den bli varm å så om man har gjort ett jätte jobbigt pass men så jätte kokhett blir det faktiskt inte..

dessutom så är ju speed air påväg ut men Jw är alltid inne stilren och jättefin

du kommer kunna ha den i evigheter för den kommer nog alfdrig bli ute enligt min mening :p SÅ ta å välj Jw! + den är ju billigare:idea:

vilken färg har du tänkt å ha förresten?:D:love:

Grejen är ju att jag inte rider bara ett jättejobbigt pass om dagen, utan kanske 5-6.

Men det lutar åt JW:n först nu...

Tar gärna emot ännu fler tips! :bow:

ta speed air då, jag älskar min! alla andra hjälmar är avskyvärlda efter jag köpt den :O speciellt om du jobbar 5-6 hårda pass om dagen.

Jag skulle ta JW! Mkt snyggare... Dessutom är det ju kallt nu, då blir man ju inte lika varm...

Speed Air tycker jag är en wannabe-hjälm :p
*duckar för alla som försöker döda mej nu*

JW:n, självklart! En klassisk hjälm som kommer hålla länge modemässigt sätt.

Liknande trådar

L
Hoppning Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite. Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition Har...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Jordgubbsskit
·
Hoppning Jag står i valet och kvalet just nu. En ny ridhjälm står på inköpslistan eftersom min nuvarande varit med om sju (om inte åtta) svåra...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 472
Senast: flugskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar