Vilken hjälm??!! (hjälp)

M

_matulda_

Nu ska jag köpa ny hjälm eftersom min whitaker hjälm har gått sönder i sammeten + att den är för vanlig nu.. Har iof hafft den i typ 3.5 år så var väldigt tidig med den.. Men men nu till saken jag ska alltså köpa en ny hjälm och eftersom jag rider mest dressyr så frågar jag här på dressyrutrustning. Valet var först mellan The rider och rider 2000 men nu har jag även fallit för h2000 med läderband:love: Jag skickar med några bilkder så kan ni få säga vilken ni tkr är snyggast:idea:
Rider 2000
rider2000.jpg

Rider2000.jpg

The rider
Therider.jpg

youngridershat.jpg

H2000
h2000.jpg

Såå vilken tkr ni, dt är lite dumt att man inte kan se de framifrån..men det får gå kanske någon här har några egna erfarenheter utav deras utseende;)

Sv: Vilken hjälm??!! (hjälp)

Hej
Jag har den undresta hjälmen du visar/kallar h2000.
Min heter CO Hampton.

Jag rider bara dressyr och tycker att den passar bra till det!
Den är jätte skön att ha på sig, dock ganska varm på sommaren.
Den är super i kvalliten , tjock fin sammet!

Jag tycker att den är en klassiker, den har ju "alltid" funnits!

Är det Charles Owen hjälmar? Eller heter C. Owens hjälmar J.W nu?:confused: Min "fina" hemma butik säger att Charles Owen inte finns längre så därför var det enda som passade mig en Pikeur speed air och jag rider BARA dressyr men förvisso tävlar jag bara med hatt så det funkar ändå

men i år ska jag ut med unghästen så jag måste oxå ha en hjälm där av ovan nämnda fråga! Jag vill nämligen ha en exakt sådan Carles Owen som jag hade förut:love:

Ursäkta lite kapning

Jag tycker du lugnt kan välja vilken av hjälmarna som helst av dom tre! Den undre är ju snygg men dock drar den lite mer åt hoppstuket, men det är ju många som börjar rida med såna och ventilations hjälmar nu så!

Charles owen h2000 är inte samma som hampton hampton tror jag är lite mer mot hopp än h2000 det är iaf olika hjälmar:bump:

Charles owen hjälmar finns forfarande det som jag tror är är det att den första whitaker hjälmen som först var charles owen har nu whitaker själva tait över och tillverkar:) :banana:

Tycker den sista!

Zanzan: CO tillverkade åt JW förut, den modellen har nu ändrats aningen och tillverkas nu bara av CO.

Detta ärt hampton:
Hampton.jpg

Detta är h2000:
h2000.jpg

CO The rider tycker jag är finast som dressyrhjälm ;)
Rider 2000 är tjockare än The rider det är den största skillnaden mellan de 2.

har själv trott att rider 2000 var smalare :angel: har inte sett den irl men nu vet jag :D

Jag har haft en H200, köpte den från england men sålde vidare den då den inte alls såg ut som jag tänkt mig. :( Passade inte mitt huvud dessutom.

du kunde sålt den till mig :D kanske hade passat mig :banana: :D
Har du någon bild på den på dig?

Vart finns de där att köpa i Sverige? Jag har letat som en galning... Tycker den översta var snyggast. Den understa drar lite åt hoppstuket, men är helt klart godkänd :D

Den översta :p vad den nu hette.

Läderband tycker jag inte alls hör till dressyren :crazy:

Jag vet att kungsbacka säljer någon utav de översta modellerna, Den nedersta är en dressyrmodell :D Det finns två eller tre liknande som är hoppmodeller, Iaf CO showjumper & Co Hampton:banana:

Citat från deras hemsida
our dressage range - back
Please select a model:

- Accessory: Shoulders Back
- Riding Boot: 14000 Boot
- Glove: Chester
- Glove: hyperdurability glove
- Glove: New Ascot Glove
- Riding Hat: H2000
- $type: Beagler
- $type: Beagler Classic

Eller den är utvecklad för det och säljs som det. Det är bara ju bara den och beagel hjälmarna utan hakband som är deras dressyrmodeller :)

Så det är en dressyr modell iaf;) :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Nope tyvärr inte.. Lamborghini här på buke har också en sådan!
Vad du än gör, köp inte n H200 sq! Den är extra hög och är super ful! De skickade fel till mig först..

Okej va bra att du sa dt:bow: kollat lite på den också, ska PM:a Lamborghini :) :banana:

Cettan vännen min, det kan jag svara på :D
Charles Owen "The Rider" och "Rider 2000" marknadsförs av Equality Line, så alla ridsportsbutiker som tar hem produkter från Equality Line ;)

Rider 2000 är tjockare än vad The Rider är (kan kolla upp närmare om det finns fler skillnader än så) iaf vad jag kände då jag provade båda på GHS -06.

Men fin är den CO hjälmen du tänker på iaf :)
02090021.jpg

*puttar*

*TiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiO*

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: Drago
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 974
Senast: ameo
·
K
Dressyr Jag behöver seriös hjälm hjälp! :) Jag vill börja tävla dressyr med min häst. Ska dessutom köpa ny hjälm då jag inte tycker min...
Svar
9
· Visningar
1 707
Senast: Snuffel
·
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men...
2
Svar
23
· Visningar
2 815
Senast: Melina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård