Vilken hingst ??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare token
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 828

token

Trådstartare
Har ett fullblodssto E: Nice Havrais - Bold Lad som jag allvarligt funderar på att betäcka. Har inte riktigt bestämt mig ännu om hon ska fortsätta tävla el få föl... Tanken är att hon ska tävlas upp i klasserna o sen säljas men det är ett VÄLDIGT fint sto med enormt bra hoppteknik o stor kapacitet, trevliga lätta rörelser o bra psyke, sådana växer inte på träd, det är ju dom som borde lämna fler avkommor anser jag. Skulle gärna ha en kopia av henne när det gäller hoppningen MEN jag vill ha en något högre häst med lite mer massa för att den ska passa MIG ! Stoet i fråga är 164 cm och väldigt ädel, otroligt snygg individ med rättställda ben, bra halsansättning, jag helt perfekt egentligen förutom lite mer massa kanske o lite högre !!

Vilken hingst skulle man tänka sig? Har kollat på Alligator Fontaine och Etrusco. Älskar ju Cardento också o dom hoppar ju bra efter honom. Nån som vet hur etruscos avkommor blir???
Gillar stammen bakom honom mer än Alligatorns. Ser också ut som om Alligator har lite taskig benställning fram....

Sv: Vilken hingst ??

Hade det vart min märr hade jag inte tvekat en sekund på att ta Alligator Fontaine.
Med Alligatorn skulle du nämligen få kombinationer av blodslinjer som redan visat sig vara mycket välpresterande inom hoppsporten.;)

Sv: Vilken hingst ??

Jag har tillgång till ett fullblodsto för betäckning i år e. Tammer Fors ue. Montal. Till henne har jag valt Fetcher N. Stoet har underbart temperament, snygg, bra gångarter etc. Tammer Fors känner kanske de flesta till, men Montal representerar det bästa av franskt hoppblod. Att Fetcher N är e. Feliciano (cool skalle) ue. Cortez avgjode saken.

Och så den där märkliga "magkänslan" när du bara "vet" att du valt rätt är i alla fall avgörande för mej när man väljer bland alla dessa fina hingstar.

Att dom dessutom har bra betalningsvillkor gör ju inte saken sämre. I alla fall inte när det, förhoppningsvis, ska bli stoets första avkomma.
Surt att betala stor summor om det inte tar sig eller att de resorberar.

Hoppas det tar sig för jag hade inte tänkt betäcka fler av stona än henne i år. Renoverar gården = mycket pengar ut i år.

Lycka till alla ni andra! :D

Liknande trådar

Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har... 2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: cirkus
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 792
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 546
Senast: Stina12
·
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
4 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka