Vilken hingst??

Vi har en KANONhäst efter Briar på vår gård. Han gick i topp både i gångarter och hoppning på treårstesten. Och han är INTE hos herr Brink. Den är 4 iår och kommer med all säkerhet att fortsätta visa framfötterna.

Personligen tycker jag att Minna rider jättetrevligt, medan JB's ridstil inte faller mig på läppen. Jag tror inte alls att han lyckas med alla hästar, jag tror bara att han får så förbaskad fina hästar tillskickade att det knappt går att misslyckas. Nu var jag elak, men det är bara en åsikt...

Ang varför jag är lite osäker om Briar var att jag när jag letade hingst till min egen för ett år sedan läste hans poäng på gångarter. Dom finns inte att läsa om på Tullstorps hemsida förståss, kan ha varit i hingstkatalogen men minns inte riktigt. Han hade fått 6:or och 7:or. Ett tränat öga kan se brister i hans gångarter men fräck är han! Ochså beror det ju på hur höga krav man har på sin blivande häst. Allt är ju relativt. Jag lade honom åt sidan. Men kan hända att han nedärver bättre gångarter än vad han själv har. Biggles rör sig mkt bra och har hört fler som säger bra saker om hans avkommor. Han har även ett känsligt huvud, och min erfarenhet är att Urbinohästar också kan ha det? Tullstorp och company påstår att Biggles har ett jättebra temperament, men jag skulle vilja träffa hingsten personligen och känna efter själv eftersom jag vet att både Briar och inte minst Krevad är åt det hispiga hållet. Stämmer deras information tror jag Biggles är en hit! Sedan handlar det ju alltid om att matcha med sto.

Jag ska betäcka mitt sto med Briar så fort det passar!
Vilken toppenhingst! Jag kan inte se något negativt med att betäcka med en så fin och framför allt mångsidig hingst.
Det borde snarare fler göra, dessutom är han ju löjligt billig med tanke på sin fina kapacitet. Han verkar ju förvärva sig bra också med tanke på BLUP, plus att han har höga exteriöra poäng!
En pärla helt enkelt och särskillt för mig som har ett sto med dressyrstam som hoppar jättebra och som inte är av allt för kraftig modell!!!
Heja Briar. :)

Hoppsan! Blandade visst ihop Prestige och Ragazzo! Det var Ragazzo som fått höga index i både hopp och dressyr, 128 vardera. Prestige är oxå mkt trevlig men kanske inte lika hoppbegåvad?

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt ang Briar... han är en jättefin häst, men han har andra postiva sidor hos sig som vinner över gångarterna. Det var ju just gången som trådskrivaren ville förbättra.

jo det stämmer som du skrev med skritten, jag har funderat lite smått mot Ragazzo tycker att han e så läcker :d men han e trång i trakerna å jag vet inte o det ärvs ner :crazy: men jag håller med dig om ett hjärta av guld...men hon kan även lägga sig på tvären :o men hon e ju ett sto ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka