Vilken hingst till sto e.Ceylon ue. Utrillo?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Amarone
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilken hingst till sto e.Ceylon ue. Utrillo?

Jag har ärligt talat inte sett en enda tilltalande avkomma till Rubinrot ännu så jag kan inte uttala mig om vilken sorts ston han passar till.

Jag tycker att du ska titta närmare på Bocelli!

Det gör mej glad! Är säker på att du inte kommer att ångra ditt val isf. Har själv en alldeles ljuvlig ettårshingst efter honom. Valet gick till bocelli mycket pga hans goda temperament och rörelser. Har ett sto som har mkt goda gångarter och bra typ, det jag var ute efter med valet var att få upp, iaf inte få en mindre, storleken och kanske dämpa hennes temperament en aning ;) Och än så länge verkar båda kriterierna lovande!

Jag har ärligt talat inte sett en enda tilltalande avkomma till Rubinrot ännu så jag kan inte uttala mig om vilken sorts ston han passar till.

Jag tycker att du ska titta närmare på Bocelli!

Naja, Rubinrot har ju faktiskt lämnat en del diplomhästar och har bra blup-värden, sa sa usla kan ju inte avkommorna vara, även om du nu inte tycker om dem.

Naja, Rubinrot har ju faktiskt lämnat en del diplomhästar och har bra blup-värden, sa sa usla kan ju inte avkommorna vara, även om du nu inte tycker om dem.

De har jag inte sett. Har sett ett tiotal avkommor.

Är inte heller speciellt förtjust i rubinrot avkommorna men har ändå sett ett par fina. Då har det varit med fullblod på mödernet, så dom fått lättheten därifrån och sedan typ och gång från rubinrot.

Har bara sett en fin avkomma med halvblod på mödernet, men den var inte så rolig i temperamentet, allmänt seg och trögstartad, men kan även komma från stoet för hon var likadan fast grinigare.

/Camilla

Rubinrot godkändes väl -02 och har haft ganska många ston,så då är man ju nyfiken på hans avkommor i sporten.

Ser Channon som ett mycket lämpligt alternativ till ett lågställt Ceylon-Utrillo sto bla..Väldokumenterat toppklass möderne dessutom. Han på G ordentligt även i sporten.

Jag som gillar fullblod föreslår något med en del av den varan i.

* Roosvelt-kommer inte att verka i svensk avel 2009,tyvärr
* Hohenstaufen II-skulle avvakta hur han nedärver sig,bla exteriören
* Loredes-Nedärvning och exteriör?
* Tsarevitj-oskriver kort-toppstammad fullblods hingst-har ingen koll på årets föl??
* Don Charley-fantastisk,tyvärr svårt att få dräktigt
* Don Laurie-inte längre verksam i avel i Sverige.

Någon av dem kanske passar.

Lycka till!

Det är inte lätt att välja!!!

Jag hoppas att hans avkommor blir bra sporthästar trots att de inte ser så roliga ut.

De har jag inte sett. Har sett ett tiotal avkommor.

Här är en av dem, i alla fall. De tycks finnas, även om du inte sett dem:

Rix-liten-2008.jpg

Rix, e Rubinrot-Amiral.

Med tanke pa blup-siffrorna torde det finnas fler.

Ceylon-Utrillo ...det låter lågställt o oädelt.
Jag skulle välja en högställd hingst åt det lättare hållet.
Tog själv DP åt min Chapman-Hartung-Ceylon märr.
Hon har inte bra ben... Hon är av den gamla modellen men är inte supertung.
Hon är endast 163cm... Men de avkommor som är vuxna är alla större än 165cm.
Så jag vågade chansa.
Stofölet är långbent o fick klass I med en fråga om det fanns fullblod i stammen. Kommer bli stor.
MEN...det var en riktig chansning o kundelika gärna blivit en pansarvagn med korta ben med en höjd som DP.

Så om jag skulle rekommendera något utan att sett hästen så skulle det inte bli DP.
Vill du ha ridbarhet o lugn så varför inte pröva Figaro R.
Har själv 2 avkommor efter honom som jag är mycket nöjd med. Dessa är u ett något lågställt sto men de verkar inte bli det.
Figaro fick 10 10 på sin ridbarhet o 9 på sin typ. iofs fick han en 7 på benen...

De föl jag sett har varit mycket fina o rörliga.
Nu är iofs hans äldsta avkommor 2 år så de har ju inte hunnit visas på 3 årstest ännu...men jag tror de kommer kunna gå bra.

Vad tycker du om Don Romantic?

Här är en av dem, i alla fall. De tycks finnas, även om du inte sett dem:

Rix-liten-2008.jpg

Rix, e Rubinrot-Amiral.

Med tanke pa blup-siffrorna torde det finnas fler.

BLUPPEN gäller inte SPORTHÄSTAR,framförallt 3 åringar-4års championaten i viss mån.Alltså bedömnings kriterier som inte inkluderar de egenskaper som kännetecknar en bra sporthäst.

DR har lämnat fantastiska föl,men hur går de äldre?Han godkändes i Sverige-02.

Ja, då ska dom äldsta va 5 år nu.

Jag har bara sett en massa ursnygga rörliga föl, men inga äldre.
Undrar om det är några som kvalat in tll avelsochsportchampionatet?

Damino SD som godkändes som 3-åring i år är e.DR

Kollade Gränsbos sida och han har visst lämnat ett par godkända hingstar:angel:

Det jag säger är att jag inte sett dem, inte att de inte finns.

Jag måste ju ändå utgå från vad jag själv sett.

Ja, då ska dom äldsta va 5 år nu.

Jag har bara sett en massa ursnygga rörliga föl, men inga äldre.
Undrar om det är några som kvalat in tll avelsochsportchampionatet?

Damino SD som godkändes som 3-åring i år är e.DR

Kollade Gränsbos sida och han har visst lämnat ett par godkända hingstar:angel:

Damino SD får naturligtvis inte förbigås,(mormor dräktig med Quattro B:) Riktigt fin,ser framemot hans föl-09.Vet att han lämnat ggk söner i Danmark,men de äldre avkommorna här hemma saknar man lite...

BLUPPEN gäller inte SPORTHÄSTAR,framförallt 3 åringar-4års championaten i viss mån.Alltså bedömnings kriterier som inte inkluderar de egenskaper som kännetecknar en bra sporthäst.

Med tanke pa att Rubinrots äldsta avkommor är 5 i ar, och det var pa grundval av de tre- och fyraaringar som Görel sett som hon dömde ut honom, sa tycker jag blup:en absolut kan vara relevant i det här specifika fallet.

Det jag säger är att jag inte sett dem, inte att de inte finns.

Jag måste ju ändå utgå från vad jag själv sett.

Nja, jag skulle nog ocksa räkna med kunskap som andra samlat in. Om man bara skulle begränsa sig till det som man själv sett med egna ögon sa bleve ju ens kunskap om omvärlden mycket begränsad. Jag utgar exempelvis fran att Kina finns, även om jag inte sett det med egna ögon. Och om jag uttalade mig asien sa skulle jag inte säga att alla i asien pratar thai, för att det var sa i den del jag sett med egna ögon, nämligen Thailand.

Med tanke pa att Rubinrots äldsta avkommor är 5 i ar, och det var pa grundval av de tre- och fyraaringar som Görel sett som hon dömde ut honom, sa tycker jag blup:en absolut kan vara relevant i det här specifika fallet.

Enligt Ridsports hingstkatalog hade Rubinrot betäckt 269 ston tom 2003.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 906
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har 2 ston som är bestämt att dom ska betäckas i år. Den ena är ett sto efter Quasimodo Z - Quick Star, hon har inte gjort något vad...
2
Svar
22
· Visningar
4 165
Avel Roar mig med att leta hingst till en av unghästarna i stallet. Hon blir 3 år i sommar och har alltså inte presterat, men fick jag...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10