Vilken hingst skulle ni föreslå

ekedal

Trådstartare
om man söker en halvblodshinst som lämnar multitalanger, bra psyke och då menar jag att de är lätta att hantera och rida för en amatör den ska också ha bra spermakvalitet ? Vill inte ha en för tung hingst.

Sv: Vilken hingst skulle ni föreslå

:bow:HIP HOP 1045:bow:
Har sett en del som har enn del ont att säga om honom. Självklart får alla tycka som dom vill, men jag har bara sett positivt av denne fine hingst. Lämnar bra hopp OCH dress. En kompis hip hop avkomma ser riktigt lovande ut. Kanon hoppning (hoppar dock ut ur hagen emellanåt:P) och väldigt bra gångarter, spec trav och galopp.

:banana:

om man söker en halvblodshinst som lämnar multitalanger, bra psyke och då menar jag att de är lätta att hantera och rida för en amatör den ska också ha bra spermakvalitet ? Vill inte ha en för tung hingst.

Tycker det låter som om du beskriver Nobel på pricken ;)

Håller med om Nobel och vill även lägga till Last Liberty.

Jag har kikat på Nobel och mycket verkar bra med honom, men han ser rätt grov ut själv. Hur blir avkommorna. Mitt sto är efter Flamingo, så hon är inte den modernaste, men rätt nätt i typen.
Har Nobel bra dräkighetssiffror?
Vad säger ni om Aerline H?

Nej fryst vill jag inte ha för det känns som att försvåra och fördyra det hela.

Har bara sett en avkomma efter Nobel som både hoppar & rör sig bra, men den är GROV!

Folk här på Buke verkar vara helsålda på Nobel. Själv tycker jag han är alldeles för mastig (och då gillar jag ändå rätt mastiga hästar). Eftersom ditt sto är dressyrstammat hade jag tittat på dressyrhingstar med bra hoppöäng. Ex Wladimir OA-som verkar ha toppenpsyke och massor av ridbarhet, Belamour-samma som Wladimir men kräver att ditt sto har bra halsansättning, stort plus på Belamour är att han har en 9:a på benen. Floré Star som har samma mamma som Corlensky G både rör sig och hoppar kalas, han såg också ut att ha mycker bra psyke och var en av de hingstar som var mest menatlt abspända på bruks.

Hon är Flamingo-Ralme Z - Indus.

Jag vill ha en som både kan gå dressyr och hoppa. I dressyr är målet MSV klass och i hoppning tror jag jag är så feg att det aldrig blir mer än lätt klass. Stoet är hinderklok och stannar aldrig på det jag styr henne på. Men jag är mest inriktad på dressyr. Stoet är även körd lite grann och även det vore kul att kunna göra med en avkomma.

Nu vet väl ingen ännu riktigt hur avkommorna blir i temperamentet men JJ Rayban är en dressyr hingst som kan hoppa och Cohiba är en hopphingst som kan röra sig.

Hon är Flamingo-Ralme Z - Indus.

Jag vill ha en som både kan gå dressyr och hoppa. I dressyr är målet MSV klass och i hoppning tror jag jag är så feg att det aldrig blir mer än lätt klass. Stoet är hinderklok och stannar aldrig på det jag styr henne på. Men jag är mest inriktad på dressyr. Stoet är även körd lite grann och även det vore kul att kunna göra med en avkomma.

Varför inte Camaro M. Lämnar trevliga individer, med gång och hoppteknik.

Biggles. Hoppstammad dressyr hingst. Har lämnat avkommor som gjort mycket bra ifrån sig i bla fälttävlan, så de borde kunna både hoppa bra och röra sig. Vad jag vet har de topp psyke också

Är inte helsåld på Nobel men har däremot sett flera MKT fina föl e honom.
Vad säjer ni om Fetcher N, verkar vara en fin hingst med bra poäng på både hopp (9-10) o gångarter (879).

Fetcher N är en jättefin hingst som jag tror hade kunnat passa. Men efter vad jag hört har han fungerat dåligt på TAI. Men enligt statistiken på Blup, vet jag inte hur väl det stämmer med verkligheten.

Jag har sett flera avkommor efter Cuper som både kunnat röra sig och hoppa och de har alla varit av modern typ dvs åt det smäckrare hållet. Tittat något på honom?

Personligen hade jag nog, med tanke på ditt stos dressyrstam, tagit en dressystammad hingst med god hoppteknik.

Jag har en åring e Nobel-Escudo I. Kan inte påstå att han är grov, och hans mamma är väldigt kompakt! Den till vänster är e Easy Boy-xx.

20100502_0046.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka