Vilken hingst ska jag välja????

ElleJL

Trådstartare
Hej alla Bukefalosar!

Har bestämt mig för att betäcka mitt underbara sto, men jag har ingen aning om med vilken hingst!?!?!?

Hon är en ett svart sto så det hade varit snyggt om hingsten också var svart, men det är bättre att den har talang och trevligt temperament än vilken färg den är.

Jag vill att fölet blir en storhäst så det krävs en ganska stor hingst eftersom min häst bara är en maxad D-ponny (tysk ridponny).
Jag är intresserad av en hopphingst. Förra året kollade jag lite på Diarado, Crelido, Quintender, Last Man's Hope, Chatender, A-dur och Careful, jag vet inte om de finns att välja på i år, men ja.

Har ni några förslag? :)
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja????

Det hjälper om du beskriver ditt sto exteriört (bild?), Samt har du någon stam på henne?
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja????

Hon har bra stam ja. Hennes gammalfarfar är Power-boy, och hennes pappa och farfar är tyska dressyr hingstar. Har hittat stam på henne långt tillbaka.

Det finns lite blandat i henne, bla. Tysk ridponny, Arab och långt tillbaka finns det även welsh. Så hon ser ganska ponny gullig ut, om man kan beskriva det så, fast hon nästan är storhäst (enligt mig)


hast_1__50fffbfbe087c33270111594.jpg
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja????

Fast det är inte frågan om någon bedömmer stammen som bra eller inte, det som är bra för mig kan vara skit för dig, utan vilken stam det faktiskt är. De som är insatta i en ras brukar ofta kunna se på stammen vad som kan behöas av hingsten. T ex jag har ett sto vars pappa var känd för att lämna inkorrekta ben, alltså måste jag titta efter en hingst som är korrekt.

Bilden säger inte så mycket hur stoet ser ut, det bästa är en uppställd bild från sidan. På bilden ser hon gracil ut.
 
Sv: Vilken hingst ska jag välja????

Hon är efter Pour l'amour och hennes morfar är Night Star1. Hon har ganska långa ben, kort rygg, lång hals, hög manke och ganska spetsig rygg.
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 744
Avel Jag tänker betäcka mitt sto till våren men kan inte välja hingst. e Richfield ue Rosenkavalier. Hon är ett riktigt fint högrest och...
Svar
14
· Visningar
2 340
Senast: tabac
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 288
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har ett 4 årigt sto halvblod/fullblod e. Fetcher N ee. Feliciano. Hon är ca 164 cm hög. Shainy är en otroligt smart häst med...
Svar
17
· Visningar
2 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp