Vilken hingst passar mitt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Angela
  • Startdatum Startdatum
A

Angela

Hej,jag har ett föl som jag tänkt betäcka senare om allt går som det ska,men funderar redan nu lite på vilken hingst som skulle passa henne.
Hon är efter följande:

e:Donnerfly
ue:Good future
uue:Falieur
uuue:Krevad

Hon är en mörkfux med 2 vita helstrumpor bak och en vit kota samt en vit kronrand fram,,skjuten stjärn,snopp och mkt hörest och otroligt vacker.Blir ca 170 då hon redan är ca 144.Är född i maj 2003.Är mkt lugn och social!
Mamman har blivit klass 1 i alla visningar och mormor är diplomsto.Hon blev klass 1 på mönstringen med 46p.
Fick 8 på typen
Fick 7 på huvud,hals,bål,kors
Fick 8 på extremiteter & rörelsernas korrekthet
Fick 8,7,8 på gången (skritt,trav galopp)

Vilken råder ni mig att ta?
Söker inte efter ngn spec inriktning,
(hon är ju dressyr avlad)
Det är säkert för tidigt att säga men det vore roligt att veta ändå litegrann.

Mvh :banana:

Lugna dig, det har gått 15 min sen du skrev ditt inlägg.. :crazy:

Jag har inget tips, men om du lugnar dig så får du säkert svar.. det är trots allt dagen före nyårsafton och väldigt lungt här inne i alla trådar.. (nästan).

Jag skrev inte alls tråden för några minuter sen !!
denna tråd skrev jag för längesedan,det var den 14:e december som jag skrev den!!
men fick ej svar då,eftersom den försvann långt bak så fort.så därför skrev jag och frågade om det inte var någon som hade ett bra förslag,dels för att tråden skulle komma fram igen och dels för att jag vill ha svar såklart!
Ivrig är jag inte men nyfiken!!
/Camilla ;)

Sorry... :o kollade snabbt och så var det 14 minter mellan tiden.. missade att det var några dagar också.. :o:crazy:

Sorry igen.. :bow:

Går det verkligen att ge adekvata svar på hingst redan nu? Med tanke på att det ännu så länge bara är ett föl?
(Nåja 1-åing alldeles strax :D )

Bedömningen kan ju vad jag förstå ändras ganska mkt från föl till säg 3-4 åring och innan dess är det ju knappast aktuellt?

Det stämmer,men jag är bara nyfiken vilken hingst som skulle passa hennes stam osv..Det andra får man ju se senare,det är ju omöjligt att säga nu,men undrade som sagt mest på vilken stam som passar hennes.
mvh :D

En parentes bara; han heter FALLEUR, inte Falieur. Det senare låter lite väl nära 'failiure' (misslyckande) för att vara trevligt. ;)

Hon har väl inte en härstamning som säger att det bara finns en hingst som kan vara den "tilltänkte" utan ta en hingst som har de kvaliteer som du söker och att du känner för honom så blir det nog bra.

En nyfiken fråga, jag har varit inne och tittat på din hemsida. Vackra pållar, båda 2. Fölisen är kanonfin, blir nog en riktig pärla av den sen.
Står dina hästar i stallet somm ligger vid infarten till Timmerbacken mellan Mellringe och Björkhaga?
Jag kör buss och brukar åka förbi där, tycker bilderna ser ut att vara därifrån.

Hejsan,,kul att du gillade mina hästar:)
Vill tyvärr ej säga vart jag har mina hästar men ,nej de är inte rätt plats.
Du kan maila mig om du vill så kan jag säga det.
Mvh Camilla :banana:

Ruskigt vackert föl!
Spara på den där! Den kan nog blir riktigt bra!
Lycka till så jättemycket!

Ps. Travar´n var inte dålig den heller :) Ds.

:o gud va kul att höra hihi,,tusen tack,ja hon är en riktig skönhet och otroligt trevlig och starkt psyke.De har valt en toppen kombination tycker jag!De tog visst donnerfly för att "dämpa" mammans lite tuffa temprament.Och det blev ju som de planerade = en avkomma med toppen huvud.(och utseende ,på köpet;) )
Tack igen och roligt att du tyckte om min andra också.
Vi får hoppas hon blir ngt som t.ex sin farfar!(donnerhall)
(har kort på honom & andra släktingar på hemsidan!
Kika ni som vill)
http://hem.bredband.net/camlju/
Mvh :banana:

Igen som har förslag på hingst som skulle passa mitt sto föls stam?
Bara nyfiken Inför framtiden :banana:
Mvh :confused:

Är mycket förtjust i den nya hingsten Bocelli (Don Schufro - Bernstein),man kan ju alltid följa hans utveckling och han har ju hunnit få några avkommor innan din är gammal nog, så man har ett hum om vad han lämnar. När jag läste att ditt sto har Falleur i stammen, tänkte jag på min syster som betäckte sitt Falleur sto med Don Schufro och det blev en riktig pärla. Tänkte på Bocelli, då han är efter Don Schufro. Lycka till med ditt föl.

All "credit" är välförtjänt :)

Jag själv gillar ju Björsells Sack!
Han verkar vara väldigt trevlig!
Och hans utseende är ju inte helt fel, det heller!

Sen så är ju aldrig Briar fel heller, om man söker dressyrstam!
Men det är ju alltid svårt att rekommendera en hingst
när man inte vet tempramentet vid ridning, osv...

Men... det är mina favorithinstar iaf :)

Liknande trådar

Avel Är lite i valet och kvalet om jag skall betäcka iår. Har ett par ston som det skulle vara intressant att ta föl på och är lite...
Svar
1
· Visningar
1 722
Senast: Concett
·
Avel Till våren är det då äntligen dags att betäcka vårat sto Fackellilja! Född 18juli 2006 e.Topaasch(e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36)...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 274
Senast: pastejja
·
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 252
Senast: pastejja
·
P
Hoppning Kunde vara kul att höra era egna åsikter och tankar om vilken hingst ni tycker skulle passa bra på mitt sto. jag börjar att berätta...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka