bapro
Trådstartare
Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl (-00 & -01). Hade tänkt komma igång med träningen på henne så att hon kunde komma ut på tävlingsbanan lättare klasser, men hon har problem med muskulaturen bak (trol. gammal skada) och har en liten rörelsestörning bak som vi försöker jobba bort med lätt träning massage och streching. Om inte detta gett resultat i maj, så planerar jag att betäcka henne men vet inte vilken hingst som skulle passa. Hon är ett litet ädelt sto som har lätt för att sätta muskler. Mycket fin exteriört och vacker att se på. Hon rör sig lätt med naturligt undertramp och hoppar med stor spänst och hög bakdel.
Skulle vilja ha en långbent hingst med stor vägvinnande galopp och ett stort hopp på henne. Har funderat lite på Santa Cruz som ser väldigt trevlig & ridbar ut(sett video)
Jag är tacksam för alla tips, då jag själv är helt "ny" på det här med avel...
Har annars funderingar på att låna ut stoet till avel då det är svårt för mig ekonomiskt att ha fler hästar än 2. Vill gärna ha en avkomma, eller få tillbaka stoet om något år då jag förhoppningsvis har bättre möjligheter att behålla både sto och föl...
Någon som har tips hur jag ska lösa detta (om hästen nu inte blir så pass bra att vi kommer igång med träningen inom ngn månad)
Alla tips mottages tacksamt både på eventuell hingst och om /hur jag ska låna ut henne om jag själv vill ha en avkomma senare...
Tack på förhand / Erica
Skulle vilja ha en långbent hingst med stor vägvinnande galopp och ett stort hopp på henne. Har funderat lite på Santa Cruz som ser väldigt trevlig & ridbar ut(sett video)
Jag är tacksam för alla tips, då jag själv är helt "ny" på det här med avel...
Har annars funderingar på att låna ut stoet till avel då det är svårt för mig ekonomiskt att ha fler hästar än 2. Vill gärna ha en avkomma, eller få tillbaka stoet om något år då jag förhoppningsvis har bättre möjligheter att behålla både sto och föl...
Någon som har tips hur jag ska lösa detta (om hästen nu inte blir så pass bra att vi kommer igång med träningen inom ngn månad)
Alla tips mottages tacksamt både på eventuell hingst och om /hur jag ska låna ut henne om jag själv vill ha en avkomma senare...