Vilken hingst-exteriörbeskrivning

solros

Trådstartare
Lite inspirerad av Humlan tråd kombinerat med att jag är lite uttråkad idag... Nu är det ju snart dags för betäckningssäsongen och eventuellt hingstval så då passar ju detta bra.

Vilken hingst är detta:
Högställd, relativt massiv hingst med vackert huvud och väl ansatt, kort hals. Djup i bog och bål, hög manke. Kort rygg, sluttande kors. X-ig och något gracila skenor fram, något vinklad has. Korrekta rörelser.

Om ni behöver ledtrådar kommer det om en stund. Den som svarar rätt får lägga in nästa.

Sv: Vilken hingst-exteriörbeskrivning

Harmonisk kompakt hingst med uttrycksfullt huvud. Väl ansatt hals, mycket djup i bog och bål, lång och låg manke och långt välmusklat kors. Väl inskenad från sidan, något fransysk fram, välformade hovar. Rör sig nöjaktigt korrekt.

Stor, massiv, maskulin, långlinjerad hingst. Väl och brett ansatt något välvd hals. Lång och bred manke. Sluttande, lång bog. Långt kors samt välmusklat bakparti. Bred bringa. Grovskeletterad. Välformade hovar. Lång underarm, korta skenor och långa kotor. Han är bred i sin aktion.

Eftersom jag är säker på att jag hade rätt kommer nu nästa hingst.
En gammal goding:

Mäktig, maskulin hingst med vackert huvud, väl ansatt, något kort hals. Djupt bogparti, muskelfylld i ländrygg och kors. Något intåad fram, i övrigt korrekt.

Högställd, elegant hingst med uttrycksfullt huvud.
Djup bål, lång manke.
Väl inskenad från sidan, något fransysk fram.
Rör sig nöjaktigt korrekt.

Shooot :D

Honom tänkte ju jag ta som nästa hingst :p

Good As Gold :banana:

Här kommer nästa kille.....

Maskulin, kvadratisk hingst med uttrycksfullt huvud. Väl ansatt något kort hals. Något stupande bog, djup i bålen, lång manke, välmusklad ländrygg, något sluttande kors.
Ej korrekt inskenad fram, fransysk vänster fram, något intåad höger fram. Nöjaktigt korrekta rörelser.

From Above???

Har inte en aning o jaa, jag halkade in på ett bananskal. :p

Ajja eftersom jag vet att det är Scarlet Knight så lägger jag in en ny eftersom jag visst råkade skrämma bort alla :angel:

Lätt, harmonisk och välmusklad hingst med uttrycksfultt huvud. Något kort hals, mycket djup bog och bål, lång manke runt kors. Parallellförskjuten höger fram och X-ig vänster fram. Korrekt bak. Nöjaktigt korrekta rörelser.

Mack Lobell :love:

En goding till....

Ädel och långlinjerad hingst med något tunn och rak hals. Lång och hög manke, djup bål, långa markerade bogar, välmusklad rygg och något sluttande kors. Något tryckt i framknäna, mest vänster och vinklade hasar. Rör sig korrekt.

Liknande trådar

Avel Kanske en konstig fråga och kanske fel forum, ursäkta isåfall! Men min häst har okänd stam och okänd uppfödare, så vad hon "egentligen...
Svar
9
· Visningar
2 127
Senast: Sporthorse
·
Avel Måste byta hingst då stoet står med streptokockinfektion och därför inte är så lämplig att seminera med fryst. Har funderingar på...
Svar
18
· Visningar
2 586
Senast: grimman
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar