Vilken hästförsäkring ska jag ha?

carintire

Trådstartare
Ska skaffa häst och undrar vilken försäkring och försäkringsbolag ni rekommenderar. Skriv ut typ av försäkring (veterinär, liv, rehab, självrisk, % mm) samt bolag och pris. Är ju en djungel där ute:D

Sv: Vilken hästförsäkring ska jag ha?

Jag tror att alla bolag kan få både ris och ros här för olika användare har olika erfarenhet av dom. Men det brukar i alla fall bli billigast om man väljer ett bolag där man har andra försäkringar också.
Som exempel då om man har något i Länsförsäkringar så får man lägre premie hos Agria, Folksam hos Folksam, If hos If o s v.

Jag vill bara ge rådet att inte snåla när du väljer försäkring. Ta till ordentligt när du väljer veterinärvårdsförsäkring, se till att få med att den täcker medicinkostnader också, händer det nåt tickar tusenlapparna snabbt iväg och då är du glad för de extra hundralappar du betalat per år. Samt att slippa tänka på den ekonomiska biten när hästen behöver vård.
Köpte ny häst för ett tag sedan, den var dåligt försäkrad hos förra ägaren när jag tog över försäkringen, jag såg till att höja försäkringen innan jag tog över hästen, kostade mig några hundralappar om året. Efter bara några dagar i min ägo hamnade hästen på klinik, riktigt dyr historia, hade jag inte höjt försäkringen innan jag tog över hästen hade jag nog tvingats överväga att ta bort hästen pga att jag inte haft råd att betala veterinärvården. Nu täckte försäkringen och hästen lever och mår bra, för några hundralappar mer per år.

Ska du köpa redan försäkrad häst så byt inte, är mitt råd.

Jag vill bara ge rådet att inte snåla när du väljer försäkring. Ta till ordentligt när du väljer veterinärvårdsförsäkring, se till att få med att den täcker medicinkostnader också, händer det nåt tickar tusenlapparna snabbt iväg och då är du glad för de extra hundralappar du betalat per år. Samt att slippa tänka på den ekonomiska biten när hästen behöver vård.
Köpte ny häst för ett tag sedan, den var dåligt försäkrad hos förra ägaren när jag tog över försäkringen, jag såg till att höja försäkringen innan jag tog över hästen, kostade mig några hundralappar om året. Efter bara några dagar i min ägo hamnade hästen på klinik, riktigt dyr historia, hade jag inte höjt försäkringen innan jag tog över hästen hade jag nog tvingats överväga att ta bort hästen pga att jag inte haft råd att betala veterinärvården. Nu täckte försäkringen och hästen lever och mår bra, för några hundralappar mer per år.
Var det ingen karens när du ändrade försäkringen som förra ägaren haft?
Vilket bolag hade du?

Agria. Nej, det är ingen karens på skador som uppkommit genom yttre våld (en spark i det här fallet). Hade hästen blivit sjuk på något annat sätt hade det varit karens, vet dock inte hur lång.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
526
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 460
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka