Vilken hage är bäst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rattfylla
  • Startdatum Startdatum
R

Rattfylla

Vad anser ni?
Vi ska låta shettisen föla ute och inte inne i en dammig box.
(Alt 1)Vi har två hagar att välja på en hage som är helt slät med endast 2 medelstora stenar eller (alt 2)en större hage men som har rätt mycke sten, träd och stenmurar även ett par stolpar som håller upp eltråden.
Vad tycker ni? Alt 1 eller alt 2?

Den med träd. De brukar vilja skrubba rumpan när det är dags. Det viktigaste är väl att det finns mat i hagen och att du kan ha uppsikt över henne.

Jag tycker också att de ska föla utomhus om det är bra väder men varför ha en dammig box? Tänk om det spöregnar/haglar när hon ska föla? Då kan bebisen behöva komma in där det är torrt. Jag skulle nog göra i ordning boxen också som reserv.

De är för att nu under sommaren har torven torkat och jag tycker hela stallet är dammigt då allt är torrt. De är väl egentligen inte så extremt dammigt då vi försöker hinna med att vattna torven då och då.

Okey de ska vi se till. Vi får fylla på den lite till som kommer lite självfuktig torv över.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka