Vilken fisk ska jag servera?

Islandshästryttare

Trådstartare
Ska ha en liten middag på lördag och har inte riktigt kommit på vilken fisk jag ska servera. Har tänkt att köpa färsk fisk till fyra personer som ska stekas då ugnen kommer vara upptagen av tillbehöret. Till fisken ska jag servera spetskål med en marinad på bl.a. dijonsenap och japansk soja och pinjenötter som jag strör ovanpå.

Har lite dålig koll på fisk då jag oftast gör lax till mig själv men tänkte det kunde vara kul med variation. Så fram med era bästa tips ni gärna tipsa om hur man bäst kryddar med.
 
Stekte torskrygg häromdagen, kryddad med lite salt och citronpeppar. Blev väldigt gott och sambon tjatade i flera dagar sen om hur gott det var. Serverade med en sås gjord på creme fraiche, örter, dijonsenap, lite vitlök och salt. Rostade rotfrukter i ugn till.
 
Ska ha en liten middag på lördag och har inte riktigt kommit på vilken fisk jag ska servera. Har tänkt att köpa färsk fisk till fyra personer som ska stekas då ugnen kommer vara upptagen av tillbehöret. Till fisken ska jag servera spetskål med en marinad på bl.a. dijonsenap och japansk soja och pinjenötter som jag strör ovanpå.

Har lite dålig koll på fisk då jag oftast gör lax till mig själv men tänkte det kunde vara kul med variation. Så fram med era bästa tips ni gärna tipsa om hur man bäst kryddar med.
Röding 😊
 
Stekte torskrygg häromdagen, kryddad med lite salt och citronpeppar. Blev väldigt gott och sambon tjatade i flera dagar sen om hur gott det var. Serverade med en sås gjord på creme fraiche, örter, dijonsenap, lite vitlök och salt. Rostade rotfrukter i ugn till.


Tack för tipset låter gott absolut värt att fundera vidare på.
Färsk röding 😍



Tack för tips! Hur kryddar man bäst och hur länge steker man?

Tack för tips! Bästa kryddningen?
 
Ska ha en liten middag på lördag och har inte riktigt kommit på vilken fisk jag ska servera. Har tänkt att köpa färsk fisk till fyra personer som ska stekas då ugnen kommer vara upptagen av tillbehöret. Till fisken ska jag servera spetskål med en marinad på bl.a. dijonsenap och japansk soja och pinjenötter som jag strör ovanpå.

Har lite dålig koll på fisk då jag oftast gör lax till mig själv men tänkte det kunde vara kul med variation. Så fram med era bästa tips ni gärna tipsa om hur man bäst kryddar med.
Röding! Trea på bollen….
 
Även jag säger röding. Svårt att misslyckas med tycker jag.
Jag brukar krydda med salt och vitpeppar och steka i rikligt med smör. Längst tid på sidan med skinn och sedan kortare tid på andra. Skinnet ska bli frasigt.
Lite av smöret häller jag gärna på fisken/tillbehör.
 
Röding är ju magiskt gott, men jag tycker att tillbehören med soja och dijon låter lite väl tuffa och tänker att risken finns att fisken drunknar i de starka smakerna. Till sådana tillbehör skulle jag servera torskrygg. Ett gott och trevligt sätt är att dubbelpanera fiskbitarna i mjöl, ägg och panko (krydda både fisken och paneringen med lite salt och peppar) och sen steka i smör eller fritera i rapsolja tills de får fin färg. Det är sjukt gott och passar bra till asiatiska smaker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp