Vilken färg till att måla plast??

cambodia

Trådstartare
Efter otaliga googlingar utan de svar jag vill ha vänder jag mig till er istället!

Jag vill ha färg som man kan måla på plast med, tex modellhästar osv.
Gärna ett set med små burkar i olika kulörer :)
Hittar några som verkar vettiga men det står inte uttalat att det fungerar till plast (VARFÖR kan det inte stå?!)
Så, vilka färger fäster på plast? Är helt novis vad gäller detta :o

Tacksam för svar!
/cambodia.
 
Sv: Vilken färg till att måla plast??

Nu får man ju inte länka till websidor och liknande. Men googla på "Games Workshop Paint" så kommer du till GW's sortiment fär warhammerfärg. Framtagen just för att måla modeller i plast och tenn.
Ska grejerna slitas på sedan så behöver man klarlacka dem, ska de stå som prydnad funkar det som den är!
 
Sv: Vilken färg till att måla plast??

:bow:

Ser ut att vara precis vad jag sökte! Tack så mycket :laugh:
 

Liknande trådar

Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
734
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 059
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 244
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp