Vilken färg på Schabrak/luva

Sv: Vilken färg på Schabrak/luva

Fux är fux, det finns ingen färg som heter brun med röda inslag...... :p

Mkt få människor och än färre hästar ser bra ut i rött. Det är ingen klädsam färg. Gör ont i ögonen.

Svart+rött blir en jättehård och våldsam kontrast, en jobbig och skrikig färgkombination....

Men daah. Han är inte fux. Han är brun men på sommaren så blir han rödaktig i pälsen och på vintern tråkigt brun igen.

Centaur skrev:
Svart+rött blir en jättehård och våldsam kontrast, en jobbig och skrikig färgkombination....

Jag såg en med Lila-gult, det var hemskt :eek: Svart-rött kan vara liite okej.

Centaur skrev:

Men det är ju just kontrasterna som är det roliga! :)
Annars hade det ju varit bäst med bara fux skimmel och bruna (osv) saker till Hästarna, eller hur?
Fast det hade ju varit otroligt tråkigt ;)

Och för att följa tråden så röstar jag på creme, skulle vara skitsnyggt på den hästen!

(om inte rött då förståss:rofl: )

Svarar till alla nu;

Kul att så många brytt sig om och svara i tråden ffa. :)
Det är alltid kul och intressant med blandade åsikter.

Jag själv tycker om rätt neutrala färger och vill inte sticka ut för mycket, och någon pp i lite udda färg skulle väll inte göra så mycket kanske, helhetsintrycket är trots allt det allra viktigaste. Ryttaren som antagligen kommer tävla henne tror jag har svart kavaj o hjälm.

Men det blir nog antagligen i af olivgrön eller marinblå "bottenfärg" på schabraket om jag ska ha luva, annars - utan luva känns creme som ett alternativ. Vill dock gärna ha luva på henne första tävlingarna (blir bomullstuss + luva), men verkar hon lugn och så, och det inte verkar alls nödvändigt, så kanske vi skippar luvan framöver. Det får tiden utvisa... :)

Lycka till med tävlandet-oavsett färg !:D

Centaur skrev:
Haha jag har inte bara brunt. Rött är fult på alla hästar och särskilt på fuxar, det skär sig ju som 17!!!! :smirk:

:bow: håller med! rött är fult!

Centaur skrev:
Haha jag har inte bara brunt. Rött är fult på alla hästar och särskilt på fuxar, det skär sig ju som 17!!!! :smirk:
CIMG0013.JPG

Jag sköter ett brunt russto när jag tävlar i ponnytrav med henne andvänder vi rött och lite inslag av vitt/silvergrått. Hon är super söt i det :-D

Zebranie skrev:
Jag sköter ett brunt russto när jag tävlar i ponnytrav med henne andvänder vi rött och lite inslag av vitt/silvergrått. Hon är super söt i det :-D

Här ser ni bild på det :smirk:

DSC_2018.jpg

*KL* Marinblått ( :love: ), utan tvekan! Själv har jag bara marinblått på min fina bruna häst! :love: :love: :love:

Centaur skrev:
Rött är fult på alla hästar och särskilt på fuxar, det skär sig ju som 17!!!! :smirk:

ja, huvva!!!!! :eek: eller rosa.... en annan "lyckad" färgkombination.

Jag kör beigt el skogsgrönt el vinrött på min mörkbruna kille (blandar inte)

Beigt eller typ sandfärgat tycket jag ser väldigt stilrent o snyggt ut

Alla har olika smak. Smaken är som baken delad! hah
JAg tycker rött är snyggt på fuxfärgade. Har det på min brunskäck. MEn helst så föredrar jag naturfärger. mjuka..

Liknande trådar

Utrustning Vet ej om liknande tråd finns men startar en :) Brunt eller svart. Vilken färg på utrustningen passar vilken häst? Alltså, vilka...
2
Svar
28
· Visningar
2 455
Senast: Speedway
·
Tjatter Jag är med på en grupp på Facebook där man helt enkelt lägger upp bilder på konstig/ful/annorlunda häst/ryttarutrustning. Man lägger upp...
Svar
6
· Visningar
1 045
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Wera
·
Utrustning Alltså en sådan öronluva man har under träns, ingen hag-flughuva. Har insett att min häst behöver få öronen skyddade även vid motion...
Svar
15
· Visningar
2 745
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama